Beställ ej från 26bikes.com

Rekoman

Medlem
Jag beställde en Dartmoor ram från 26bikes.com 29/5. Har inte hört nått från dem efter det. De svarar ej på mail. Sidan har ju fungerat bra förrut att beställa från men nu verkar något hänt. Har även mailat deras polska sidan rowerowy.com dit betalningen gått.
Kikade på trustpilot och det verkar vara många som blivit lurade tyvärr.

Dom är riktigt sega på att svara på mail och det är svårt (i alla fall nu, inte förut) att komma fram på telefon.
Köpte en par hjul där för en par månader sedan och det gick segt för dem att få iväg dem.
Men de skickade still slut. Tidigiare har det aldrig varit några problem.
Beställde en cykel som sades finnas i lager för drygt 2 veckor sedan. Försökt få tag på dem via mail i en vecka och inte kommit fram på telefon. Efter att ha legat på via mail så svarade de att de haft ett saldofel, men att de skulle få in den från leveranötren i veckan och skicka i börja på nästa vecka. Vi får väl se.

Dom är riktigt sega på att svara på mail och det är svårt (i alla fall nu, inte förut) att komma fram på telefon.
Köpte en par hjul där för en par månader sedan och det gick segt för dem att få iväg dem.
Beställde en cykel som sades finnas i lager för drygt 2 veckor sedan. Försökt få tag på dem via mail i en vecka och inte kommit fram på telefon. Efter att ha legat på via mail så svarade de att de haft ett saldofel, men att de skulle få in den från leveranötren i veckan och skicka i börja på nästa vecka. Vi får väl se.
Jag har fortfarande inte fått nått svar än. Beställde ramen 29/5. Kollar man deras trustpilot recensioner så ser det mörkt ut tyvärr. Många som råkat ut för samma problem.

Beställde cykeln 16 Juni och den skickades 24 Juli efter att jag legat på.
Som kompensation erbjöd de mig att föreslå något och jag valde ett styre som de då enligt uppgift hade i lager.
Så var det nog inte då den nu står som "in upplier stock" och det har gått över två månader. De svara inte på mail heller vilket var ett problem med cykeln också. Har du fått din ram förresten?

Beställde cykeln 16 Juni och den skickades 24 Juli efter att jag legat på.
Som kompensation erbjöd de mig att föreslå något och jag valde ett styre som de då enligt uppgift hade i lager.
Så var det nog inte då den nu står som "in upplier stock" och det har gått över två månader. De svara inte på mail heller vilket var ett problem med cykeln också. Har du fått din ram förresten?
Nej, den kom aldrig. Jag gjorde en kortreklamation hos min bank och fick tillbaka pengarna den vägen.

Har jag inte helt fel så ägs väl även 26Bikes av 7Anna? Åtminstone har jag uppfattat det som att butiken för reservdelar etc. på Rondos hemsida verkar drivas av 26Bikes. Moderbolaget har haft det tufft ekonomiskt ett par år och konkursade för en månad sedan vilket kanske kan förklara en del i sådana fall:

Har själv en ram jag köpte i February 2025 som inte kommit. Gick från att den fanns i leverantörens lager till några månader sedan att den inte fanns. Fick först svar från dem i augusti 2025 där de skulle betala tillbaka. Ej fått tillbaka pengarna än. Inga svar heller sedan dess.

låter spontant mer som mismanagement än KK - men vad vet jag. Tänkte att problemet kanske var NS kk men så såg jag att tråden handlar om en Dartmoor ram - och det är ju precis det jag tittar på.

Tråkigt att det blir så här. Jag har haft bra erfarenhet tidigare

26bikes polska sida ska heta rowerowy.com. (allegedly) som har sjunkit i betyg på Google reviews rejält med likadana recensioner som 26bikes med att folk inte får vad de betalat för och blir ghostade och sen får något svar ett bra tag senare med att de ska lösa det men det blir ingen lösning och inga mer svar.

De har folk som driver sidan och den har haft minst uppdateringar varje vecka med nya prylar.

Dartmoor verkar inne på detta också , har varit i kontakt med de i början av året och detta var inget de kändes vid och nu verkar jag ghostad av Dartmoor även på FB.

Så jag hade varit lite försiktig med sidor som säljer Dartmoor just nu.

Den tyska sidan som länkats ovan verkar också mysko om man går till deras FB sida som inte uppdaterats sedan slutet av 2023, precis som 26bikes FB sida.

Tillbaka
Topp