johan12345
Aktiv medlem
Verktyg för Shimano vevar, vevlager (BSA) och centerlock?
Har börjat få lite irriterande knak från vevlagret och tänkte plocka isär, rengöra och fetta upp. Men har tidigare bara haft SRAM och på nya hojen sitter Shimano Deore drivlina, dessutom BSA-vevlager (68/73) samt som grädde på moset har jag även centerlock på bromsskivorna (som visserligen inte har med knaket att göra).
Behöver ändå få iväg en beställning till bike-discont.de (när behöver man inte det?) och tänkte slänga med verktyg för ovanstående. Säg till om det är något annat jag missat. Fett för BSA-vevlager förresten, funkar vanligt lithiumfett eller motorex bike grease?
Det här verkar behövas för att få loss vevarmar? Stämmer antar jag?
www.bike-discount.de
Men vad i hela friden ska jag ha för att få loss vevlagret? Har googlat, läst och kollat YT-videos men det verkar vara en jäkla djungel. Blir inte klok på det.
Samma med verktyg för centerlock på bromsskivor? Blir inte klok på detta heller.
Är till den här hojen (Canyon Spectral AL 5 2025)
www.canyon.com
Behöver ändå få iväg en beställning till bike-discont.de (när behöver man inte det?) och tänkte slänga med verktyg för ovanstående. Säg till om det är något annat jag missat. Fett för BSA-vevlager förresten, funkar vanligt lithiumfett eller motorex bike grease?
Det här verkar behövas för att få loss vevarmar? Stämmer antar jag?
Crank Arm Tool TL-FC16 Hollowtech II
Features - Shimano TL-FC16 Glass reinforced resin Usage For installation and removal of Hollowtech II/2-piece crankset crank arm fixing bolt Scope of delivery 1 x Shimano Crank Arm Tool TL-FC16 Hollowtech II...
www.bike-discount.de
Men vad i hela friden ska jag ha för att få loss vevlagret? Har googlat, läst och kollat YT-videos men det verkar vara en jäkla djungel. Blir inte klok på det.
Samma med verktyg för centerlock på bromsskivor? Blir inte klok på detta heller.
Är till den här hojen (Canyon Spectral AL 5 2025)
Spectral 5
Kul behöver inte vara komplicerat. Spectral AL är vår ultimata trailcykel i metall. Prisbelönt hantering och ett leende på läpparna-garanti. Utrustad och konstruerad för att leverera high-fives och jubel överallt. Tuff nog för långa dagar och hårda landningar. Inget krångel, inga distraktioner –...