[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Nu jävlar börjar det bli spännande ang plats 3 & 4! 🤩

Med fyra omgångar kvar så är det fem lag, inom 3p, som gör upp om dom platserna. Mjällby ser jag som klara vinnare och Vraken blir inte av med andraplatsen. Dessutom spöar dom Gnaget i derbyt och MFF är i fullständig kris och tar högst 1p i det återstående matcherna.
Många inbördes möten som kan spöka till det ordentligt innan allt är över.

Att mina kära blåränder skulle vara med och slåss om en 3:e plats trodde jag verkligen inte efter sommaruppehållet 😅

IMG_9520.webp

[ot] Fjollboll...
Jag är imponerad av Mjällbys insats för årets Allsvenska. Klarat av att hålla position och distans trots att de släppte iväg sina två bästa i somras. Dessutom fortsatt att bygga truppvärde och eget kapital. Detta med ett starkt kollektiv snarare än individuella superspelare.

Nu ska sägas att de verkligen har tagit chansen när andra tronpretendenter har haft svaga säsonger, inkluderat t ex AIK, DIF, HIF, Elfsborg, Häcken mfl som har svajat betänkligt i oika perioder. Detta ska dock inte förta den stabilitet listerlandslänningarna har visat.

[ot] Fjollboll...
HUUUUUUR kunde Bergvall missa öppet mål där? Han bara SNUBBLADE på bollen istället för att peta in den?! Är det matchfixning inblandat??

Tillbaka
Topp