En cykel att härska över dem alla? N-1?

Oh, allt den där saknar är en själ, resten ser ju tokbra ut!🤯

Edit: Tar tillbaks. Småhjuling ju. Tyckte något var off, och det som var off var att den såg ovanligt lång ut (dvs som jag vill ha en flatbarhoj!), men det var ju pga de mikroskopiska hjulen.

Note to self: det superroliga i att cykla på bakhjulet och bunnyhoppa betonggrisar är roligt, men på den dagliga 2x8km-vägen finns inga betonggrisar och allt du gör är att titta rakt fram och trampa tills du är hemma. Du. Behöver. Ingen. Fetmenlätt. Stigcykel. För. Pendling. Ok?

Senast ändrad:
Jag cyklade i några år på en superdüpervettig Rose-cross. Sedan bytte jag den till en jättekrånglig måttbeställd ram. Har inte ångrat mig :)

Det här är obehagligt. Den tickar ganska många boxar och är jävla billig. Men visst kan jag inte ge mig så lätt?

Titta på maxlasten på racket.

Minns jag rätt så kommer du inte ens få plats med min lilla, lilla häst
IMG_6093.webp

Oh, allt den där saknar är en själ, resten ser ju tokbra ut!🤯

Edit: Tar tillbaks. Småhjuling ju. Tyckte något var off, och det som var off var att den såg ovanligt lång ut (dvs som jag vill ha en flatbarhoj!), men det var ju pga de mikroskopiska hjulen.

Note to self: det superroliga i att cykla på bakhjulet och bunnyhoppa betonggrisar är roligt, men på den dagliga 2x8km-vägen finns inga betonggrisar och allt du gör är att titta rakt fram och trampa tills du är hemma. Du. Behöver. Ingen. Fetmenlätt. Stigcykel. För. Pendling. Ok?
Nää, men ett par 40mm-däck på ett par lätta 700-hjul tickar ju den boxen, så kan 650-hjulen åka på när det ska skogscyklas?

Jag slog till på en aluram från bike-components (flint gravel) som de just nu kränger till bra pris. Planen är att bygga en flatbar med 650b-hjul och fullängdsskärmar. Inte riktigt klar än, men skulle inte bli förvånad om detta blir en av de cyklar jag kommer att använda allra mest🤔
IMG_1101.webp

Jag slog till på en aluram från bike-components (flint gravel) som de just nu kränger till bra pris. Planen är att bygga en flatbar med 650b-hjul och fullängdsskärmar. Inte riktigt klar än, men skulle inte bli förvånad om detta blir en av de cyklar jag kommer att använda allra mest🤔Visa bilaga 798983
Har också kikat lite på den, känns rätt prisvärd!

Jag slog till på en aluram från bike-components (flint gravel) som de just nu kränger till bra pris. Planen är att bygga en flatbar med 650b-hjul och fullängdsskärmar. Inte riktigt klar än, men skulle inte bli förvånad om detta blir en av de cyklar jag kommer att använda allra mest🤔

Snygg ram och framförallt snygg färg! Den har dock riktigt hög vevlager med bara 55 mm drop.

Snygg ram och framförallt snygg färg! Den har dock riktigt hög vevlager med bara 55 mm drop.
Ja, tycker den ser bra ut helt klart. Lite flakes i lacken också så bra glam-nivå👠😁. Tänker att höjden inte är någon större fara iom att kör 650b, men vi får väl se. Hade den kostat det dubbla hade jag ev tvekat, men priset fick mig att slå till eftersom jag har rätt många delar liggande sen tidigare. Första cykeln jag sätter ihop själv så räknar med ett antal dikeskörningar under resans gång🤦🏼‍♂️

Ja, tycker den ser bra ut helt klart. Lite flakes i lacken också så bra glam-nivå👠😁. Tänker att höjden inte är någon större fara iom att kör 650b, men vi får väl se. Hade den kostat det dubbla hade jag ev tvekat, men priset fick mig att slå till eftersom jag har rätt många delar liggande sen tidigare. Första cykeln jag sätter ihop själv så räknar med ett antal dikeskörningar under resans gång🤦🏼‍♂️

Ah glömde att du skrev 650b. Då blir höjden perfekt!

Har också kikat lite på den, känns rätt prisvärd!
Obs att gaffel inte ingår. Kostar typ lika mycket som ramen, men det finns en del att välja mellan. Jag köpte först en Aerlite från Bikeshop, men finishen var ett skämt med en massa material som inte avlägsnats vid gaffelrörets botten så det inte gick att montera den korrekt. Den skickade jag tillbaka. Nu väntar jag på en annan från bike-discount.

Vet inte om de platsar i tråden men kom att tänka på dessa när jag läste.
Hörde talas om dem idag på GCN show.

Hade varit riktigt kul att få en recension från någon som verkligen cyklat på hojarna. Funkar konceptet i verkligheten osv.

Ah, trodde att du menade att han bara sitter inne med sin morakniv.

Men att Gustav kan cykla på en cykel säger väl ingenting om cykeln ...
Eller så säger det en del om hans tankar och approach till att bygga cyklar.

Men finns iofs inget som hindrar rackliga gubbar på happy att ha mycket starka åsikter om vad som är en bra cykel 🥰

Eller så säger det en del om hans tankar och approach till att bygga cyklar.

Men finns iofs inget som hindrar rackliga gubbar på happy att ha mycket starka åsikter om vad som är en bra cykel 🥰
Tror du missförstår en del här. Cyklarna är svinfeta och det vore kul att höra någons åsikt om dem efter ett ordentligt test. That’s it.

Jag slog till på en aluram från bike-components (flint gravel) som de just nu kränger till bra pris. Planen är att bygga en flatbar med 650b-hjul och fullängdsskärmar. Inte riktigt klar än, men skulle inte bli förvånad om detta blir en av de cyklar jag kommer att använda allra mest🤔Visa bilaga 798983
Bortsett från kompislapp, längre stam och nedkapat styre är den nu klar och redo för sluskföre.
IMG_1164.webp

Har faktiskt Wahoo-fäste med integrerad ringklocka och lampfäste för min Magicshine fram (samma på alla hojar), men syns inte på bild. Dessutom fäste för baklampa i sadeln och stänklapparna har flourescerande print ✅😁

Har börjat snegla åt surly bridge Club igen. Har tidigare avfärdat den pga ful som stryk. Insåg dock att den i vuxenstorlek blir riktigt fin, men rakt överrör och allt. Ligger en lämplig på k&s men tyvärr i Malmö...

Har någon koll på cdf? Är det någon skillnad på ram eller är det bara komponenter som skiljer mellan 10-20-30-40-50? Har spanat på en 10 men den har ju rätt trötta komponenter. Lådorna hemma är ju dock rätt välfyllda så det
Screenshot_20251029-192049.webp
kan det ju vara värt ändå.

Efter en kik på deras hemsida verkar det som att 10 och 20 har chromology mjolnir rör (vet ej vad det är för rör) och 30 uppåt har Reynolds 725 rör. 50 verkar även ha kolfibergaffel.

Efter en kik på deras hemsida verkar det som att 10 och 20 har chromology mjolnir rör (vet ej vad det är för rör) och 30 uppåt har Reynolds 725 rör. 50 verkar även ha kolfibergaffel.
Ja, tolkade det också så men ska erkänna att jag inte riktigt fattade om det var någon praktisk skillnad på dem. Blir ju svårt när man inte vet vad deras egna rör är för något...

Tillbaka
Topp