Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.

Han har lovat frun att lägga ut hojen till salu, men vill inte sälja den?
Lär funka.Han har lovat frun att lägga ut hojen till salu, men vill inte sälja den?
Så sant som det är sagt. Men vissa är sig lika...... Men vi äro olika :)
Ja, eller säljes till högstbjudande.https://happyride.se/annonser/dt-swiss-29-30mm-id-falg-obs-bucklig.315392/ jag gillar ändå den här. En bucklig fälg bytes mot drivlineprylar. :)
Dög den inte att cykla på så hade jag kastat den i metallåtervinningen... Men vi äro olika :)
Visserligen lite snygg förutom styret som känns fel, men den är knappast från 1995 och min minnesbild säger att det knappast är en S-works heller? https://happyride.se/annonser/specialized-s-works-1995-kromolystal-titan.289224/
Ja jäklar, ramen verkar rätt, sista s-works i stål tydligen. Men komponenterna med Suntour Micro Drive-vevparti och DX-framväxel känns inte original. Men vad vet jag…Googling ger bilder av identiska cyklar.
Rätt ok prissättning ändå. Givet säljaren ifråga. Och snygg hoj.Visserligen lite snygg förutom styret som känns fel, men den är knappast från 1995 och min minnesbild säger att det knappast är en S-works heller? https://happyride.se/annonser/specialized-s-works-1995-kromolystal-titan.289224/
katalogen har svar https://www.mtb-kataloge.de/Bikekataloge/PDF/Specialized/1995/1995_S-Works.pdfJa jäklar, ramen verkar rätt, sista s-works i stål tydligen. Men komponenterna med Suntour Micro Drive-vevparti och DX-framväxel känns inte original. Men vad vet jag…
Edit: vid närmare tittande är nog både reglage och växlar Suntour Micro drive, trodde de hade försvunnit 1995, men de fanns visst även det året. Dubbelfel av mig alltså.
Sidan 18katalogen har svar https://www.mtb-kataloge.de/Bikekataloge/PDF/Specialized/1995/1995_S-Works.pdf
Som du är inne på är troligtvis växlar och drivlina bytta och nästan allt annat. Troligtvis bara ram och styrstam som är original. Sadelstolpen kan vara original.
Du menar någon köper en värstingram och monterar lite äldre komponenter? Allt är möjligt, men då är inte någon komponent original S-works vilket annonsen hävdar.Sidan 18![]()
Jag menade en rejser med dämpagaffel, lite 2026 men vad vet jagDu menar någon köper en värstingram och monterar lite äldre komponenter? Allt är möjligt, men då är inte någon komponent original S-works vilket annonsen hävdar.
Titan aluminium är ju en legering som jag tror mest används inom flyg och rymd. Priset är alltså billigt :-)Favorit i repris; nu till rabatterat pris:
![]()
Miyata MTB TITAN Aluminium i mkt fint skick från nedlagd butik dödsbo FYND REA
Pris: 8750 kr. Typ: Köp nu Köp & sälj begagnade & oanvända Mountainbikes på Tradera.www.tradera.com
I just det här fallet används det i fantasin. Jag vet inte riktigt vad det gör för priset.Titan aluminium är ju en legering som jag tror mest används inom flyg och rymd. Priset är alltså billigt :-)
Det är väl ett fantasipris så allt i sin ordning.I just det här fallet används det i fantasin. Jag vet inte riktigt vad det gör för priset.![]()
Inköpt för 160k i april, säljes för 119k nu.
Ja det låter som ett rimligt antagande.Nej, det står "Ordinarie pris" på bilden av kvittot. Det borde betyda att det finns ett rad med "Rabatterad pris" just utanför bilden.
Marjasin 2.0Nej, det står "Ordinarie pris" på bilden av kvittot. Det borde betyda att det finns ett rad med "Rabatterad pris" just utanför bilden.
Nej, det står "Ordinarie pris" på bilden av kvittot. Det borde betyda att det finns ett rad med "Rabatterad pris" just utanför bilden.
Övre delen på "rutan" fler det faktiskt betala priset syns på bilden.Ja det låter som ett rimligt antagande.
Är inte risken stor att köparen känner sig lurad när denne får hela kvittot i sin hand? För egen del hade jag antagligen tackat för mig där och då.
Jag skulle inte ens sätta så mycket värde på listpriset heller utan lägsta dagspriset som finns å skåda borde man räkna ålders- och slitageavdraget ifrån.Nja, du, och jag, skulle inte köpa en begagnad cykel för 119500 kr (inte en ny heller). Men man borde köpa en cykel för priset man tänker den är värt och är rimlig. Själva köper jag alla mina nya cyklar med 20-40% rabatt, så priset på begagnad cykel borde vara minst 40% lägre än listpriset. Vad säljaren har betalt spelar ingen roll för mig.
Då hade han kanske fått en cykel i rätt storlek, istället för en som behöver 10 cm spacers under styret. Vevarmarna ser oproportionerligt långa ut i förhållande till den ramstorleken också.hade nog heller handlat här..
![]()
Specialized S-Works Aethos – Sram Red AXS | Landsvägscykel | Satin Doppio / Gunmetal Dry Brushed / Gold Pearl | TCMcykel.se
Köp Specialized S-Works Aethos – Sram Red AXS | Landsvägscykel | Satin Doppio / Gunmetal Dry Brushed / Gold Pearl online hos TCMcykel.se | Sveriges bästa utbud av Specializedwww.tcmcykel.se
Jag tänker mer att du är en stor affär (för det flesta av oss). Vid stora affärer är jag mån om att genomföra dem med hederliga personer; jag skulle antagligen ha svårt att uppleva denna säljare som hederlig. (Ungefär på samma sätt som jag lånat arbetsköpare jag upplever som ohederliga eller orättvisa; vissa tillfällen och förhållanden är för viktiga för att kompromissa med sådant. För min del.)Nja, du, och jag, skulle inte köpa en begagnad cykel för 119500 kr (inte en ny heller). Men man borde köpa en cykel för priset man tänker den är värt och är rimlig. Själva köper jag alla mina nya cyklar med 20-40% rabatt, så priset på begagnad cykel borde vara minst 40% lägre än listpriset. Vad säljaren har betalt spelar ingen roll för mig.
Jag skulle inte ens sätta så mycket värde på listpriset heller utan lägsta dagspriset som finns å skåda borde man räkna ålders- och slitageavdraget ifrån.
Liknar det här:![]()
Säljes: DT Swiss HX 1700 Spline LS 29" - Nytt Hjulset
DT Swiss HX 1700 Spline LS som inte kommit till användning. Blev en E-MTB med mullet uppsättning. Helt nya ihappyride.se
Nypris är enligt säljaren 9000:- Säljs nu för "endast" 7000:-. Men bara en enkel googling bort hittar man följande erbjudande hos tysken för mindre än halva det påstådda priset
Visa bilaga 799744
Blev lite svettig och trodde det var min annons först, men jag försöker ju kränga ett par EXC 1501 som blev över för mindre än 7000:- ny i påse osv... Stendött utom de vanliga från typ "MatteJ_1974" som bjuder 3000 typ.![]()
Säljes: DT Swiss HX 1700 Spline LS 29" - Nytt Hjulset
DT Swiss HX 1700 Spline LS som inte kommit till användning. Blev en E-MTB med mullet uppsättning. Helt nya ihappyride.se
Nypris är enligt säljaren 9000:- Säljs nu för "endast" 7000:-. Men bara en enkel googling bort hittar man följande erbjudande hos tysken för mindre än halva det påstådda priset
Visa bilaga 799744
Jag tänker lika men just att folk nämner listpriset är så irrelevant pris, för ofta säljes varorna under s.k. listpris redan när varorna släpps ut till marknaden för första gången. Listpris är alltså ett riktpris som man kan kategorisera saker i olika prisklasser. Synd att folk värderar och prisätter- eller försöker få folk å tro att listpris ger något riktigt värde till varan.Jag håller helt med. Men min poäng var: varför köpa en begagnad cyklar för 75% av listpriset när man kan köpa en ny, med garantier, för samma pris eller mindre, framförallt nu på hösten.
Pris är vad du betalar, värde är vad du får.Jag tänker lika men just att folk nämner list priset är så irrelevant pris för ofta säljes varorna under s.k. listpris redan när varorna släpps ut till marknaden för första gången. Listpris är alltså ett riktpris som man kan kategorisera saker i olika prisklasser. Synd att folk värderar och prisätter- eller försöker få folk å tro att listpris ger något riktigt värde till varan.
Kul att denna tråd finns och hoppas att fler av dessa s.k. listprisnissar och listprislisor läser den också.
haha mot vadå Kukring ?
Det mest Obehagliga är att nog fasen Nappar någon det är nog därför folk dunkar upp sinnesjuka priser . ser liknande grejer på andra saker på olika säljsajter . roligare å kränga billigare å göra någon glad än att sakerna ligger å sammlar damm .Två generationer gamla helt sönderrepade reglage (antagligen kraschade?) för tre lusentappar?!
![]()
Säljes: SRAM Force eTap AXS
Säljer reglage och Bakväxel till en trådlös 12-växlad växelgrupp från SRAM. Allt &ahappyride.se
Visa bilaga 793791
hAH Fettma hahaFyra av fem MTB i min familj har 10-42 kassett, fetma har bara ett 21t drev bak.
aaajaaaaajaaaaaaj