bekväm grop hejdå
Aktiv medlem
Vart är Strava på väg?
min person och min erfarenhet har inte med saken att göra. det är bättre om inte auktoritetsargument styr. när jag lyft frågan här på happy förut har det varit noll gehör.Är du ens medlem i en cykelklubb och frågat vad medlemmarna vill?
Har du varit med på årsmötena för Scf och drivit denna fråga och märkt att det finns gehör för detta?
Vad jag har påpekat tidigare är tröskeln en rullande cykel (med eller utan dyra komponenter) och en hjälm för barn. Licenskrav kommer först senare. I vår klubb tar 300 sek i årsavgift för ledarledda träningar, subventionerade läger, utbildningar mm.
min misstanke är, som förhoppningsvis framgått redan, att nuvarande medlemmar och byråkrater inte är representativa för alla de som potentiellt kunde vara intresserade av att vara med i cykelsporten. jag tror att de nu aktivas generellt sett privilegierade ekonomiska position gör frågan hamnar långt ner i listan, som någon skrev. vilket jag tycker är dåligt för mindre bemedlade, cykelsporten och i förlängningen samhället.