Vart är Strava på väg?

Vart är Strava på väg?
kul förresten att de slutat stödja convert to route för gratis. Gratisversionen har blivit rätt meningslöst, undra om det är så smart av dem.
Jag var tvungen att prova och det fungerar fortf för mig med gratisversionen
Strava_to_GPX - 2026-06-26.webp

Och ja, jag har även provat att öppna den nedladdade GPXen i https://gpx.studio/
 
Vart är Strava på väg?
Ja, när jag trycker på knappen märkt GPX laddas GPX-filen ned i min dator

???
Vad är det då som inte fungerar för dig?
Knappen bredvid. "skapa rutt". Nu spelar det ingen roll men när jag för första gången testade navigering i Garmin för 2 dagar sen så synkade jag över dem från Strava.
Jag kan lika bra ladda upp manuellt i Garmin connect.
 
Vart är Strava på väg?
Knappen bredvid. "skapa rutt".
Då förstår även jag, den funktionen försvann väl för flera år sedan (5-10 år eller så?)

Nu spelar det ingen roll men när jag för första gången testade navigering i Garmin för 2 dagar sen så synkade jag över dem från Strava.
Jag kan lika bra ladda upp manuellt i Garmin connect.
Så gör jag oftast, då går det att dela med andra och GPXn laddas trådlöst på min Edge
Men det går även att rita rutten direkt i GC-appen i telefonen och ladda på samma sätt
 
Tillbaka
Topp