Har gjort tvärtom, alltid (dvs de senaste dryga 5 åren) haft local legends grejen avslagen, nu slog jag på den för en period sedan och fått 5 st local legends noteringar (3 för cykling, 2 för löpning), jag verkar vara lättroad...

Har även fått en uppmaning att omedelbart ge mig ut då en snubbe snodde en legend notering för några dagar sedan (jag vet vem han är men inte var han bor). Nej, jag pallade inte så nu enbart 4 st. Jaja, återstår att se om jag låter denna finess vara påslagen eller ej... lite psykad blir jag trots allt. 3 av mina local legends är mycket trafikerade varav 1 är en mera udda svängom vid östra järvafältet (mycket stor chans få behålla den).
Angående vad Strava pysslar med så tror jag de får vara lite försiktiga om de inskränker för mycket på de features man har vid ett gratisabonnemang. De har trots allt helt överlägset störst marknadsandel inom denna nisch men det går säkert att strula till om de anstränger sig.
Kan iofs tycka det är komiskt att vara negativ mot Strava men digga Garmin Connect. Garmin tycker jag sakta men säkert börjar likna Apple och gå mot ett mera stängt ekosystem, samt att de börjar nyttja marknadsansdelen för att börja överprissätta. Med det sagt så är jag j-kligt nöjd med min Garmin Epix 2 Standard Edition (även om jag ignorerar de flesta analyser från Garmin

).