Vart är Strava på väg?

Vart är Strava på väg?
kul förresten att de slutat stödja convert to route för gratis. Gratisversionen har blivit rätt meningslöst, undra om det är så smart av dem.
Jag var tvungen att prova och det fungerar fortf för mig med gratisversionen
Strava_to_GPX - 2026-06-26.webp

Och ja, jag har även provat att öppna den nedladdade GPXen i https://gpx.studio/
 
Vart är Strava på väg?
Ja, när jag trycker på knappen märkt GPX laddas GPX-filen ned i min dator

???
Vad är det då som inte fungerar för dig?
Knappen bredvid. "skapa rutt". Nu spelar det ingen roll men när jag för första gången testade navigering i Garmin för 2 dagar sen så synkade jag över dem från Strava.
Jag kan lika bra ladda upp manuellt i Garmin connect.
 
Vart är Strava på väg?
Knappen bredvid. "skapa rutt".
Då förstår även jag, den funktionen försvann väl för flera år sedan (5-10 år eller så?)

Nu spelar det ingen roll men när jag för första gången testade navigering i Garmin för 2 dagar sen så synkade jag över dem från Strava.
Jag kan lika bra ladda upp manuellt i Garmin connect.
Så gör jag oftast, då går det att dela med andra och GPXn laddas trådlöst på min Edge
Men det går även att rita rutten direkt i GC-appen i telefonen och ladda på samma sätt
 
Vart är Strava på väg?
strava har ju sina sidor om man vill snoka och är redo att betala för det.
Hur funkar det i ridewithgps? Första problemet är väl att det måste finnas nån där att snoka på

EDIT. Luska på var andra cyklar syftar jag på
huvudsyftet med ridewithgps för mig är att de tillåter fungerande integration med squadrats (som är lite kul för tillfället) (och wandrer, som dock skitifierats sönder av dem själva redan). ridewithgps har även en gratis ruttningsfunktion. snokandet är svårt än så länge eftersom det inte är lika många användare.

sen får en väl vara beredd på att lämna ridewithgps också till slut. bäst backuppa sina gpx:er lokalt regelbundet.
 
Vart är Strava på väg?
huvudsyftet med ridewithgps för mig är att de tillåter fungerande integration med squadrats (som är lite kul för tillfället) (och wandrer, som dock skitifierats sönder av dem själva redan). ridewithgps har även en gratis ruttningsfunktion. snokandet är svårt än så länge eftersom det inte är lika många användare.

sen får en väl vara beredd på att lämna ridewithgps också till slut. bäst backuppa sina gpx:er lokalt regelbundet.
Det enda jag är rädd om är väl egentligen några 20 år gamla rutter. Får kolla att jag har dem som gpx.
 
Vart är Strava på väg?
Blev precis local legend på ett segment med 9st färder sett över 90 dagar. Segmentet ligger dessutom i Täby på väg in till stan så inte direkt mitt i skogen som ingen cyklar på.

Har folk slutat med Strava?
 
Tillbaka
Topp