[OT] Roliga skyltar

[OT] Roliga skyltar
ha2.webp

[OT] Roliga skyltar
Den här är jätterolig om man förstår texten
Visa bilaga 795851
Och här är förklaringen
”In Wales there is a legal requirement for road signs to be in both English and Welsh. In this case, the official of the Highways department emailed the English wording to the translator and, after receiving a reply, proceeded to have the sign made and installed. A few weeks later, Welsh-speaking drivers began to call up to point out that the Welsh reads, "I am currently out of the office. Please submit any work to the translation team."

En av de absolut roligaste jag har sett. Tänk så många steg som har gått fel utan att någon har reagerat eller åtminstone inte aktivt gjort något.

[OT] Roliga skyltar
För tredje julen i rad har en okänd konstnär spridit glädje kring jul genom att sätta upp konstverk i en rondell nära Åkersberga. De vita gay-schnauzrarna är från i år. Bifogar även förra årets uppkäftiga men glada tomte.
Jag var faktiskt lite orolig i år då jag inte såg nån skylt strax före julafton, men nu är den uppe!

Bilagor

• IMG_6857.webp
    IMG_6857.webp
    208.5 KB · Besök: 63
[OT] Roliga skyltar
Denna ser man ju ofta på bilar men vad betyder den egentligen? Det är väl inte hunden som kör?

Untitled.webp

Denna är ju betydligt mer förståelig!

Gemini_Generated_Image_enilu5enilu5enil.webp

(Någon som vet var man skulle kunna trycka den till rimligt pris?)

[OT] Roliga skyltar
Denna ser man ju ofta på bilar men vad betyder den egentligen? Det är väl inte hunden som kör?

Visa bilaga 812366

Visa bilaga 812367

[OT] Roliga skyltar

Visa bilaga 812366

Visa bilaga 812367

Om du har hund och skylten inte räcker, kan du sätta en belyst skylt på taket så det syns bra, typ "TAX I".

Tillbaka
Topp