[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

😍

Tur man har en private stash, försvann från släppet idag!
Måste varit någon som klantat sig när de uppdaterade sortimentet. Nu är den åter igen.

Bra bitter. Det är dock inte lika blaskig och grumlig.

Bilagor

• 20251101_164913.webp
    20251101_164913.webp
    422.9 KB · Besök: 24
Det händer då och då att öl stryks strax innan säljstart men de brukar dyka upp igen inom någon vecka. Jag antar att det handlar om försenad leverans från importören.
"Min" butik har fortfarande inte packat upp den trots 93 flaskor i saldot... men det gäller också halva julölssortimentet. Förmodligen är det helt galna mängder öl som levereras under november och personalen prioriterar nog att sälja framför att packa upp.

Blir spännande, kräks jag så vet jag i alla fall varför, banan och min mage går inte ihop! =)
Det är ju faktiskt bananpuré i den och inte arom, vilket jag tyckte var dels modigt men också helt rätt. Dock är det inte särskilt mycket banansmak och den är i torraste och tunnaste laget för en pastry stout.

Ingen öl på 21 dagar. En vecka kvar. Ser fram emot den här https://www.systembolaget.se/produkt/ol/duvel-1049101/
Samma!

A beer with more. Completely Duvel.

Duvel Imperial Blond is a beer with more in every respect. Generous, round, and robust. Its powerful temperament with exuberant malt notes is stimulating, while the surprisingly smooth taste is seductive. It's a deep blond fury full of fruity finesse.

But don't be fooled: Imperial Blond is brewed entirely in Duvel style. Although a shade darker in color, it's still recognizably clear-filtered and features that characteristic bottle refermentation.

The 10% alcohol content provides a powerful attack, while the generous malt content softens any sharper edges.

The characteristic Duvel hops, Saaz-Saaz and Styrian Golding, have been balanced slightly differently, making it noticeably fruitier and smoother, and also less bitter. It's a give and take… so give us another one!

Tillbaka
Topp