OT tålig rcbil för fyraåring.

Jag o min grabb (8år) kör Arrma Mojave och Arrma Senton, bra bilar, lite billigare än Traxxas. Bra reservdelsmöjligheter att beställa i Sverige oxå.

Vi gick igenom några billiga bilar innan vi till slut gick på märkesprylar. Allt går sönder men tex Traxxas har tillgängliga och billiga reservdelar. Jag tog ett suddgummi och tejpade fast bakom gasreglaget. På det sättet kunde jag bestämma maxfarten och öka successivt genom att ta bort millimeter för millimeter av sudden. Funkade toppen! Tips är också att inte låna ut till grannbarn som oftast kör rakt in i kantstenen det första de gör... Jag tycker man ska köpa schyssta saker men gärna beggat, då kan det bli nästan gratis eller tom vinst i slutändan. Vi slutade på en e-revo som toppade runt 100, den såldes när intresset falnade +/- noll efter några år. Nu har vi kvar en bakhjulsdriven borstlös slash för nostalgin.

Mitt fyraåriga barnbarn har inte lyckats ta död på en sån här https://www.biltema.se/fritid/leksaker/radiostyrda-leksaker/rc-snurrbil-24-ghz-2000037918 ännu så med tanke på hens allmänna framfart är det en rc-bil av ypperlig kvalitet!
Den där går ju jättefort, är rätt svårkörd då spakarna är för drivning höger preskteive vänster sida, samt att den slukar batterier... 8 stycken AA i själva bilen, och med uppladdningsbara batterier räcker dom inte länge alls. Stryktålig? JAJJEMEN :) Den håller än-

Den där går ju jättefort, är rätt svårkörd då spakarna är för drivning höger preskteive vänster sida, samt att den slukar batterier... 8 stycken AA i själva bilen, och med uppladdningsbara batterier räcker dom inte länge alls. Stryktålig? JAJJEMEN :) Den håller än-
Det räcker nog att det går jättefort och batterierna räcker väl lika långt som tålamodet tänker jag.

Tillbaka
Topp