[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Jag vill ju att Öster ska klara sig kvar i Allsvenskan!
Men det blir svårt...
Vinst mot Djurgårn i morron är ett måste! Och inte ens det kanske räcker...

[ot] Fjollboll...
Volleyboll är en fjollsport.
IMG_3652.webp

[ot] Fjollboll...
Riktig skitsäsong av Malmö FF. Hade 4:e-platsen med kvarten kvar, men slutar på en förnedrande 6:e plats. Blir en del att fixa till inför nästa säsong, så att ett nytt guld kan tas hem.

[ot] Fjollboll...
[ot] Fjollboll...
[ot] Fjollboll...
Jo, men det är ju kul att påminna om!
Det kan ju vara någon som missat det?
Men, vilka var det nu igen?
Var inte Finland lite så i hockey-VM ett tag (för länge sen). Slog de Sverige var VM en succé oavsett andra resultat medan resten av lagen primärt gick på totalresultatet när utvärderingen skulle göras om det var ett bra eller dåligt VM.

[ot] Fjollboll...
6:a är ju bättre än 7:a....
Som är bättre än 8:a. Vilken makalöst svag andra halva av säsongen som Elfsborg gör.

Blir ett intressant kval mellan Peking och Örgryte. Jag gillar gamla fina, traditionsrika klubbar så jag skulle gärna ha båda i Allsvenskan vilket ju tyvärr inte går. Men vilken utförslöpa som Norrköping har varit på sedan guldet för 10 år sedan. :-/

[ot] Fjollboll...
Fotboll är en global kultur. Ett folkets sport.
Vintersport elitistiskt och excentrisk för de utvalda i norr. Det ena behöver inte utesluta det andra.
Det är eller håller på att bli vinter i Sverige. Fotboll är i detta land inte en idrott lämpad för utövande vintertid vilket ju rätt tydligt märks i det nationella spelschemat. Visst, det finns spel i inomhushallar och fotbollsvarianter som bedrivs vintertid men de är inte det som folk förknippar med fotboll.

Om man går på SAOLs definition av excentrisk som "underlig, egen" så tycker jag att det är mindre underlig än att hålla på med längdskidåkning är en mindre underlig gren i denna del av världen då människor transporterade sig på skidor långt före det var någon som kommit på att man skulle försöka sparka in ett föremål i en målbur. Detta skulle jag däremot kalla underligt:

Tillbaka
Topp