Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu gissar jag friskt. Kan batteriet ha tappat prestanda?
Ålder på batteriet?
Samma. Hade av skivan och kikade med, inget bakom som hade snurrat in sig heller.
Så där gör vår labrador också.Jaha, nån cm vatten så verkar det ha tagit stopp. Och den där ska vara 4WD…
Visa bilaga 778850
Pirat är minst 50% billigare men kan visa sig inte fungera helt som önskat. Men det är väldigt enkelt åtgärdat, motståndet är för lågt i en del batterier så man får en felkod och klipparen stannar kvar i laddaren ibland.Äsch då, efter nio år så börjar jag misstänka att batteriet i våran Automower 315 börjar vackla, för nu har det hänt flera gånger att den inte orkat tillbaka till dockan efter klippning innan det tar tvärslut och den stannar, trots att den klipper lika länge varje runda...
Så är väl på jakt efter ett nytt, men vilket ska man köpa? Husqvarnas egna dyra eller finns det andra som är lika bra? I så fall tips tack?
Ja jag tror det får bli ett sånt här:Pirat är minst 50% billigare men kan visa sig inte fungera helt som önskat. Men det är väldigt enkelt åtgärdat, motståndet är för lågt i en del batterier så man får en felkod och klipparen stannar kvar i laddaren ibland.
Piratbatterierna är större än originalet. Felet löses enkelt med ett motstånd (4:-) så tuffar den på som vanligt, min 430x ska egentligen ha två batterier men går flera timmar på ett piratbatteri så jag har lagt det andra i reserv.
Nu är jag en dåligt elektriker men jag tror delvis det är problemet. Jag köpte två sånna här, men kör bara på ett.Ja jag tror det får bli ett sånt här:
Fler mAh än orginal kan väl inte skada heller, eller?
Köper man ett orginal så kan man väl ge sig faan på att den gamla klipparen ändå dör av andra orsaker strax efteråt :-)
Här var det bara att byta, tuta och köra. Inga fulmek needed. Hoppas den håller i nio år till nu då :-)Nu är jag en dåligt elektriker men jag tror delvis det är problemet. Jag köpte två sånna här, men kör bara på ett.
Batteri till Husqvarna Automower 330X 18V 5200mAh - Köp här | Batteriexperten
Köp Batteri till Husqvarna Automower 330X 18V 5200mAh här! ✓ Stort utbud ✓ Snabba leveranser ✓ Säker betalningwww.batteriexperten.com
Klippte den gula kabeln och satte dit ett motstånd så gick den som en klocka sedan![]()
Inte för att vara olyckskorp men min gick bra någon månad också innan den började krånglaHär var det bara att byta, tuta och köra. Inga fulmek needed. Hoppas den håller i nio år till nu då :-)
Bra kampanjer på Mammotions slinglösa robotar just nu. Anekdotiskt har jag flera polare som är nöjda, FPV-kamera, mönsterklippning och helljus och annat lull-lull.
https://www.prisjakt.nu/search?availability=AVAILABLE&query=mammotion&sort=priceLowest&deal_value=10
Beställde en Mini 600 (sänkt från 9000 kr till 6500 kr) då hunden inte lirar med begränsningskabeln och vi kommer möblera om löpande i trädgården framöver. Är någon spekulant på en Gardena Sileno Minimo 250 så kan ni skicka PM ;)
Jag är rätt säker på att den är helt beroende av wifi.Klarar en sån där sig utan internet? Funderar på en till landet, och då måste det gå utan uppkoppling...
For YUKA mini series, they are equipped with a built-in 4G module (built-in SIM card). Mammotion will provide 1 month of free 4G Service.Jag är rätt säker på att den är helt beroende av wifi.
For YUKA mini series, they are equipped with a built-in 4G module (built-in SIM card). Mammotion will provide 1 month of free 4G Service.
Mammotion 4G Service Terms | Mammotion EU
Read Mammotion's 4G Service Terms for LUBA 2 AWD X, YUKA 2025, LUBA mini AWD, and YUKA mini Series robotic mowers. Discover activation steps, free service periods, supported countries, pricing, refund policies, and repair details.eu.mammotion.com
Jag funderade på en robot till landet men det blev en sån här istället. Funkar perfekt när man inte har klippt på några veckor under högsäsong.Klarar en sån där sig utan internet? Funderar på en till landet, och då måste det gå utan uppkoppling...
Jag funderade på en robot till landet men det blev en sån här istället. Funkar perfekt när man inte har klippt på några veckor under högsäsong.
Visa bilaga 803413
Vilken modell är det? Kanske det finns GPS-tillsats till den?Vi har haft en hare som hängt i vår trädgård typ 1 månad, tyckte det var lite mysigt att se den sitta och sola sig utmed fasaden. Men sen insåg jag ju varför gräsklipparen varit stökig sista tiden. Haren har bitit av begränsningskabeln på två ställen
Funderar allvarligt på att byta ut vår 2 år gamla Husqvarna mot något utan begränsningskabel.
Mammotion har ju bra priser nu och HQ kommer snart med nya modeller.Vi har haft en hare som hängt i vår trädgård typ 1 månad, tyckte det var lite mysigt att se den sitta och sola sig utmed fasaden. Men sen insåg jag ju varför gräsklipparen varit stökig sista tiden. Haren har bitit av begränsningskabeln på två ställen
Funderar allvarligt på att byta ut vår 2 år gamla Husqvarna mot något utan begränsningskabel.
Finns det gps-tillsats till harar?Vilken modell är det? Kanske det finns GPS-tillsats till den?
Ja, med inbyggd navigering, det är den som gör att dom envist bara springer längs vägen istället för att dra åt sidanFinns det gps-tillsats till harar?![]()
Jag har den mest basic varianten som hade app-styrning när jag köpte (Aspire R4). Där går det inte att bygga vidare.Vilken modell är det? Kanske det finns GPS-tillsats till den?
Grattis till uppgraderingen.Vår igen.
Jag köpte en Mammotion Yuka Mini 600 för 6850:- inkl frakt på black friday. Den står fortfarande oöppnad i garaget. Såg nyss att Bauhaus säljer 800-varianten, med driftstid på 150 minuter, vs 600-variantens 55 minuter, för 6995:-
![]()
ROBOTGRÄSKLIPPARE MAMMOTION YUKA MINI 800M²
Smart robotgräsklippare med AI teknik! Denna robotgräsklippare är en innovativ robotgräsklippare designad för att ge din gräsmatta en jämn och välskött finish. Med avancerad ultrasense Ai vision kan den intelligent identifiera och undvika hinder, vilket gör den idealisk för komplexa trädgårdar...www.bauhaus.se
Så det blev order på den och retur på den förra avsiktligt köpt från handlaren som har 365 dagars returrätt. För min del innebär detta att den nya nog kan klippa hela vår gräsmatta på en laddning, och kan således köra detta under natten när inte bråkstaken till hund är ute.
Har klurat på detta med. Det var säkert 20 år sedan vi såg en igelkott här sist. En mil bort, i ett liknande kvarter, fullkomligt dräller det med igelkottar.Grattis till uppgraderingen.
En brasklapp angående att köra nattetid är igelkottar och annat nattvaket småknytt som lätt sprids över gräsmattan om man kör då. Beroende på den lokala faunan, så klart.
Måste gå ut och säkerställa att gamla Bettan fortfarande snurrar. Annars är det där ett grymt erbjudande! Min Qvarna är från 2015 så den lämnar väl in vilket år som helstVår igen.
Jag köpte en Mammotion Yuka Mini 600 för 6850:- inkl frakt på black friday. Den står fortfarande oöppnad i garaget. Såg nyss att Bauhaus säljer 800-varianten, med driftstid på 150 minuter, vs 600-variantens 55 minuter, för 6995:-
![]()
ROBOTGRÄSKLIPPARE MAMMOTION YUKA MINI 800M²
Smart robotgräsklippare med AI teknik! Denna robotgräsklippare är en innovativ robotgräsklippare designad för att ge din gräsmatta en jämn och välskött finish. Med avancerad ultrasense Ai vision kan den intelligent identifiera och undvika hinder, vilket gör den idealisk för komplexa trädgårdar...www.bauhaus.se
Så det blev order på den och retur på den förra avsiktligt köpt från handlaren som har 365 dagars returrätt. För min del innebär detta att den nya nog kan klippa hela vår gräsmatta på en laddning, och kan således köra detta under natten när inte bråkstaken till hund är ute.
Men samtliga lär vara kamerabaserade, och skydda bäst dagtid.Idag har väl samtliga igelkott-skydd?
En och annan oförsiktig padda kanske.
Ungarna är inte särskild stora eller hårda.Min stannar bara den försöker köra över en golfboll. Hårdtestad både på katterna och hunden :P
Nu klipper jag inte på natten ändå, onödig risk även om jag tycker det hela verkar otroligt uppblåst.
Testat på natten? Min missar en del vid kanter där det finns jordfläckar, ogräs och pinnar som den undviker som hinder, men kör jag nattetid blir det betydligt bättre täckning fram till dom dragna gränserna.Min stannar bara den försöker köra över en golfboll. Hårdtestad både på katterna och hunden :P
Nu klipper jag inte på natten ändå, onödig risk även om jag tycker det hela verkar otroligt uppblåst.
Inte de utan kamera i alla fall. Hur många med kamera som ser på natten vet jaginte.Idag har väl samtliga igelkott-skydd?
En och annan oförsiktig padda kanske.
Jag TROR att den jag nyss köpte kvalar. Osäker ang antennerna.Jag är lite out of the loop men finns det någon bra klippare där jag kan slippa begränsningskabel och i högsta möjliga mån antenner, som också kan gå mellan två gräsmattor på stenbelagd yta?
Total gräsmatteyta är nog inte mer än 5-600kvm
Min Mova 600 klarar det iaf, låter den köra vår trädgård och sen köra över asfalt (plus stenkant) till samfällighetens gemensamma yta. Klättrar även helt ok på vår kuperade tomt.Jag är lite out of the loop men finns det någon bra klippare där jag kan slippa begränsningskabel och i högsta möjliga mån antenner, som också kan gå mellan två gräsmattor på stenbelagd yta?
Total gräsmatteyta är nog inte mer än 5-600kvm
Jag har samma klippare och samstämmer i det du säger.Min Mova 600 klarar det iaf, låter den köra vår trädgård och sen köra över asfalt (plus stenkant) till samfällighetens gemensamma yta. Klättrar även helt ok på vår kuperade tomt.
Säljs just nu för 7000kr. Priset man betalar i övrigt är väl att man ev skickar perfekta lidarbilder på närmiljön samt dumpar av ens wifitrafik till Kina, men men.
Finns säkert klippare som är mer exakta i hörn, klipper kortare osv, men då får man nog betala betydlgit mer också.
Edit: Oklart vilka krav den har på wifitäckning. Basstationen måste ha täckning iaf, men jag tror inte vårt wifi når hela vägen över samfällighetens yta och där har jag ändå mappat upp (man styr den då med mobilen första gången) och den klipper som den ska.
Måste de verkligen ha internet-access då? En del prylar kan man ju kicka igång med internet och sen aldrig släppa ut igen.Min Mova 600 klarar det iaf, låter den köra vår trädgård och sen köra över asfalt (plus stenkant) till samfällighetens gemensamma yta. Klättrar även helt ok på vår kuperade tomt.
Säljs just nu för 7000kr. Priset man betalar i övrigt är väl att man ev skickar perfekta lidarbilder på närmiljön samt dumpar av ens wifitrafik till Kina, men men.
Finns säkert klippare som är mer exakta i hörn, klipper kortare osv, men då får man nog betala betydlgit mer också.
Edit: Oklart vilka krav den har på wifitäckning. Basstationen måste ha täckning iaf, men jag tror inte vårt wifi når hela vägen över samfällighetens yta och där har jag ändå mappat upp (man styr den då med mobilen första gången) och den klipper som den ska.
Intressant, nej jag var inte alls medveten om att det gick och för min del gör det inget om man är låst till 600 kvm.@Ulf L. Håller med. Har hört att man kan köpa och montera det större batteriet i våra fö (även om det är bättre att köpa den större från början då), nåt du kikat på? Även om man givetvis är mjukvarulåst till max 600kvm yta.
@perzzon Har för mig den gnällde och inte gick att köra då, men ska undersöka det hela ett varv till när jag kopplar in den för säsongen. Den går iaf att kontrollera via Home assistant. Och nu när jag har en Ubiquiti-router med större möjlighet till separata vlan o subnät o grejer kanske man kan hitta en restriktiv lösning som ändå funkar..