Rawa en scott gambler

Rawa en scott gambler
Blev jäkligt bra i raw! Ramen är ju snygg i sig från början och tycker den växte i raw.

Hade själv fegat med svart och inte gått på rött men kul att du vågar!

Fett med egen CNCade delar med, nedre styraren förtjänar ju lite fräs med!

Rawa en scott gambler
Nedre styraren ska nog få sig en CNC-fräst platta. Fixade iofs till den så den ser dräglig ut, får se om jag får ork och tid till att härja fram en till bit. Det tar rätt mycket tid att göra rätt enkla saker. Catia är inte ett under av användarvänlighet om man uttrycker det milt.

20191225_201001.jpg

Senast ändrad:
Rawa en scott gambler
EST sa:
Grymt !! en liten hemmafräs :)

Det är en sån ebay-fräs med 30x40 cm bord. Egentligen är den nog mest för mjukare material och gravyr men det funkar rätt fint i alu ändå men man får ta det lugnt och helst köra trochoid milling för att minska skärkrafterna och maximera avverkningen. ?

Senast ändrad:
Rawa en scott gambler
Riktigt fin. Bra uthållighet med tråkmomenten. Fina detaljer. Vill gärna veta hur det totalt sett känns att ha den som SS när du får chans att prova lite live. Bra jobbat och fin rapportering.

Rawa en scott gambler
Dekaler? Nej kalt ska det vara!

Tog en vända på hagakullen idag. Soligt och fint, lagom kallt och torrt och fint. Stötte på några trevliga happyiter också. Tack för sällskapet! Och nu vågade jag mig på den skumma step-upen gjord av europapallar också. Gick fint :-)

Nu till hojen. Har ställt hojen på långa kedjestag och högt bb, och stammen är slammad framåt på 47 mm. Känns bra och jag hade bra balans i greppet mellan fram och bak tycker jag. Den går riktigt fint. Single speed var klockrent men tyvärr gick alfine spännaren sönder på andra åket. Får se om jag försöker laga den eller om jag sätter dit en zee bakväxel istället.

20200104_144413.jpg

20200104_144436.jpg

20200104_134045.jpg

Verdammte scheisse. Flärpen som ska ligga mot växelörat ville inte mer utan den lämnade skeppet.
20200104_135134.jpg

Senast ändrad:
Rawa en scott gambler
SS kitet funkar men jag hade bara en 11s kedja hemma så de medföljande dreven var för tjocka. Tror de borde funka med 9 eller 10s kedja. Fick gräva fram ett gammalt kassettdrev jag hade i lådan. Kedjespännaren funkade fint tills den gick sönder. Kostade väl 150-200 spänn eller nåt. Tror en bakväxel med short cage är bättre.

Rawa en scott gambler
Jimel sa:
DarthVidar sa:
Stiligt! Men skall den inte få lite dekaler eller klibbor av något slag?! En rawad hoj utan dekaler ser lätt lite identitetslös ur...

Nej snyggt och stilrent ?

Valhalla_ sa:

Alltså hojen är riktigt fin, men ni har fel ? (rent objektivt alltså)!

Jag hade en rawad GT LTS (även den med rött styre) som jag var ruggigt förtjust i. Men den hade iaf nån ovidkommande fox-klibba och nått annat som bröt av monotonin... iofs är welle:erdballs ”monoton und minimal” en ruggigt bra låt, tänk om jag har fel ??...

Rawa en scott gambler
DarthVidar sa:
Jimel sa:
DarthVidar sa:
Stiligt! Men skall den inte få lite dekaler eller klibbor av något slag?! En rawad hoj utan dekaler ser lätt lite identitetslös ur...

Valhalla_ sa:

Jag hade en rawad GT LTS (även den med rött styre) som jag var ruggigt förtjust i. Men den hade iaf nån ovidkommande fox-klibba och nått annat som bröt av monotonin... iofs är welle:erdballs ”monoton und minimal” en ruggigt bra låt, tänk om jag har fel ??...
Du har fel åtminstone i det här fallet.

Rawa en scott gambler
DarthVidar sa:
Jimel sa:
DarthVidar sa:

Valhalla_ sa:

Jag har lite sixpack-klibbor i olika färger och funderade lite extra på att klistra fast några i rött, sedan sansade jag mig och satte dem på verktygsskåpet istället.

Har faktiskt funderat en vända på att skaffa sån transparent dekalfolie som man kan printa på, och fixa en stor scott-logga på undersidan av downtuben, men jag tror den är allra snyggast som den är..

Senast ändrad:
Rawa en scott gambler
jag strippade å all lack ifrån min scott sen insåg jag hur mycket lacken "håller" ihop hojjen så det får bli att 2komponents lacka ca 4-5 mm tjock lack över hela ramen för att få tillbaka endel stadga & strykttålighet . ser fränt ut du !

Rawa en scott gambler
jag strippade å all lack ifrån min scott sen insåg jag hur mycket lacken "håller" ihop hojjen så det får bli att 2komponents lacka ca 4-5 mm tjock lack över hela ramen för att få tillbaka endel stadga & strykttålighet . ser fränt ut du !
Jag tror inte lacken håller ihop ramen och vi har en som är raw från fabrik.

Däremot grät någon om spacklade svetsningar men det är nog inte ett problem på aktuella märken.

Rawa en scott gambler
Jag fick för mig att rawa min gamla YT 2017 eller 18. Men gav upp och behöll den som det blev efter några omgångar med Rustoleum. Hann inte med mer innan parksäsongen började. Tyckte den blev en frän "ratbike" ändå.

Bilagor

• 20200812_165108.webp
    20200812_165108.webp
    384.2 KB · Besök: 58
Tillbaka
Topp