Vad gör man med chinarello-ramar?

ostrand

Aktiv medlem
Jag har blivit ägare till två kolfiberramar som är ganska fina men uppenbara kopior av kända italienska märken.
Vad gör man med dem om man inte har något intresse av att behålla dem? Det är ju inte tillåtet att sälja kopior...
Slipa ner dem och sälja dem? Tejpa över? Spraymåla? Plastidipp? Lotta ut dem?

Ett gammalt hederligt happytest kanske?

Edit: OBS: scrolla ner till botten av testet. Läsvärt.

Ett gammalt hederligt happytest kanske?

om någon är intresserad av att överta dem för testning så är de tillgängliga

Får man verkligen inte sälja kopior begagnad? Jag ser ingen problem när man skriver tydligt att det är kopior.

Happys regler är ganska tydliga i alla fall.

"Kopior och förfalskade varor är olagligt

• Det är inte tillåtet att sälja kopior eller förfalskningar. Med kopior menas föremål märkta med ett företags logotyp, men som inte tillverkats eller licensierats av företaget. Det är inte bara otillåtet här, det är även olagligt.
  • Det är inte heller tillåtet att sälja produkter som gör intrång i design- eller mönsterskydd, även om logotyper saknas."

Personligen skulle jag på ett permanent sätt ta bort loggan, måla eller strippa, ej tejp. Sen kanske använda som trainerhoj eller sälja med tydlighet om att det är en ram med okänd kvalitet.

Personligen skulle jag på ett permanent sätt ta bort loggan, måla eller strippa, ej tejp. Sen kanske använda som trainerhoj eller sälja med tydlighet om att det är en ram med okänd kvalitet.
Ja, det är lite så jag har tänkt. Det är ju synd att kasta saker, det är ju inget egentligt fel på dem förutom loggorna...

ja, men så jävla farligt är det inte nu när gjort är gjort, ta bort logan så kan nån som inte bryr sig om formen ha den i källaren. Jag tex men jag har inga komponenter att sätta på den.

Det ser kanske inte ut som nån lämplig trainer ram för vanligt folk, så det är kanske problemet...

Man förstör väl inte en fullt fungerande grund till en cykel? Viktigast är väl att man inte köper kopior igen?

Skulle du vilja slänga dem (det tror jag ju inte) kommer jag ned till Skåne och hämtar dem hellre än att se dem hamna på tippen! Kan bli utmärkta träningsredskap för mindre bemedlade någonstans!

Ja, jag skulle kunna bygga en trainerhoj på en av dem, till mig själv. Jävla ego.. 😉

Jag har också en Kinaram till salu. Hur går jag tillväga för att sälja? Byggd som cykel nu (6,9 kg) och funkar felfritt. Sitter i trainern. Väldigt svårt att se att det är en kopia då kvalitén känns väldigt hög. Tack på förhand!

Jag har också en Kinaram till salu. Hur går jag tillväga för att sälja? Byggd som cykel nu (6,9 kg) och funkar felfritt. Sitter i trainern. Väldigt svårt att se att det är en kopia då kvalitén känns väldigt hög. Tack på förhand!
Har Blocket, Facemarket, Tradera samma regler som Happyride? Att man inte får sälja kopior?

Då blir det svårt att sälja den.

Bilagor

• IMG_20260207_200643.webp
    IMG_20260207_200643.webp
    1.5 MB · Besök: 152
Tillbaka
Topp