För en månad sedan så hittade jag en ramset på Blocket, en Bianchi oltre XR4. Jag och säljaren , en Simon Manias, var överens om att jag skulle betala när frakten var betalt och kartongen var redo att skickas.
Efter mycket fram och tillbaka och löfte om att han skulle skicka kartongen, så kom han alltid upp med en ursäkt, typ att han var sjuk, eller bortrest. En dag så skickade han en skärmdump på en elektronisk frakthandling och bad om pengarna (12 700 SEK), så jag sa att jag skulle betala när han var på postkontoret med fraktsedeln på kartongen. Iaf så Swishade jag 2 700 SEK som deposition, för att visa att jag var seriöst.
Jag sa att jag skulle kunna köra till Kalmar för att hämta kartongen, men det gick inte eftersom han var "bortrest".
Efter ytterligare två veckor (nu en månad) så skickade han en bild på ett postkontor. Inte med kartongen på bilden, utan ett random postkontor för att få mig att swisha honom resten av pengarna. Så jag krävde att han antingen möte upp mig i Kalmar, vilket inte gick eftersom han var (återigen) bortrest, eller att han skickade kartongen senaste på söndag. Till min förvånan så swishade han tillbaka 2350 kr (deposition minus fraktkostnaden som han betalde).
Jag är bara glad att jag fick tillbaka depositionen, men det är skumt att han skickade inte produkten och samtidigt tog inte pengarna och sprang. Jag tror inte att han har en ramset att sälja överhuvudtaget, annars varför vägrar man att möta upp en köpare?! Se upp för en Simon Manias, det är något skumt med honom.