Fänkålsulven
Aktiv medlem
[OT, Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Regler i 1:a inlägget]
Var är vi nu? (Ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten på denna avfotograferade papperskopia)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Instämmer!This ain't Lysekil!
Tel Aviv.
Rätt!Tjena!
Gissar på Venice Beach
Du står på Stenshuvud: https://maps.app.goo.gl/Z8qJyWKPJJNEL227A
Farsta strand?
Nej.Farsta strand?
Nej.
Nej.Olskroken?
Korrekt! Mariebergs centrum är rivet till hälften och i stort sett tomt men Pizzabutiken säljer finburgare. Inbitna karlskroniter pratar om att civilisationen börjar innanför Brohålan eller i vart fall Sunna kanal.Typ här?
![]()
Street View · Google Maps
Utforska en plats på ett mer engagerande sätt i Google Maps.www.google.com
Gustavsbergs hamn.Letade lite i Google maps efter städer som delades av vatten och helst delvis är uppdelade på öar. Karlskrona verkade lämpligt. Testade med gatuvy och hamnade rätt ganska fort.
Har som vanligt inga vettiga bilder, så får ta en på en plats som jag gissar att nån känner igen alltför snabbt.
Visa bilaga 808128
Här kommer en till som nog är lätt.Självklart är det så!
Din bild.
Stämmer. Din bild.Kanaanbadet i Grimsta, Vällingby.
Var rimligt säker när jag såg hopptornet. Vattenflygplanet på andra sidan bekräftade.Stämmer. Din bild.
Några tiotals meter söder om Fantans Hög.I brist på förberedda bildgåtebilder och även tid att söka fram en får det bli en ur reservhögen.
Vill ha ganska noggrann platsangivelse för var jag stod när jag tog bilden* (alltså inte bara motivet).
Visa bilaga 808246
* Ingen kuggfråga eller andra knasigheter. Stod på mina egna två fötter och fotograferade.
Snabbt och rätt!Några tiotals meter söder om Fantans Hög.