Plattformspedaler eller SPD på vintern?

I vintras kraschade jag hårt på svartis som resultat av att cykeln satt fast i högerfoten.
Trots sjukhusvistelse, operationer och jobbig konvalecens har jag inga planer på att avstå SPD, även om jag minskat fjäderspänningen i pedalerna sedan dess...

I vintras kraschade jag hårt på svartis som resultat av att cykeln satt fast i högerfoten.
Trots sjukhusvistelse, operationer och jobbig konvalecens har jag inga planer på att avstå SPD, även om jag minskat fjäderspänningen i pedalerna sedan dess...
Trist att läsa. Ja, jag kör med modest fjäderspänning för pendling, grusåka och ss-mtb.

Kopierar in ett svar jag avgav i en annan tråd:

Beror väl på litet hur man pendlar. Att klicka ur är inte så stor skillnad, SPD vs. SPD-SL, inte att gå korta sträckor heller. Om man mest gå-pendlar med cykeln i hand, så är det litet lättare att bli 'klackfri med SPD.

Senast ändrad:
Akta dig för italienska skor bara. Där finns ingen vinter, så allt som kallas vinterskor är på sin höjd höstskor..😛
Jag har kört Lakes 303:or på vintern i huvudstaden i över 15 år, mycket pendling men även MTB och vintergrus, har funkat toppen även för mina frusna fötter, och de har hållt otroligt bra trots alla dessa saltbestänkta mil.

Och jag säger SPD alla dagar i veckan, noll problem på pendlingen, jag känner mig alltid tryggare när jag sitter fast, oaktat underlag.

Tillbaka
Topp