[OT] Den stora pádel-tråden

Nu är döden nära.

Pga anledning +annat så ska jag nog snart padla för första gången. Hur gör man? Får man snärta som i squash eller måste jag lära mig att låsa handleden?

Nu är döden nära.

Pga anledning +annat så ska jag nog snart padla för första gången. Hur gör man? Får man snärta som i squash eller måste jag lära mig att låsa handleden?
Wow! Jag tar gärna en padelhall!

Hur man gör då.
- Kompakta svingar och inte lika yvigt som i tennis.
- Det lönar sig inte att skjuta så hårt. Bättre att fokusera på att bara få över bollen, nästan fösa den över och inte snärta. Lås handleden till att börja med.
- Slå bollen vid sidan av dig, ena axeln framåt. Bollen ska inte vara framför dig.
- Sikta på mitten är alltid ett hett tips. Förvirrar motståndare.

Den här kanalen är kalas med lagom munsbitar att insupa.

Risk för att du blir personlighetsförändrad och manisk om du råkar få feeling för padel. En varning i all vänskaplighet.

Wow! Jag tar gärna en padelhall!

Hur man gör då.
- Kompakta svingar och inte lika yvigt som i tennis.
- Det lönar sig inte att skjuta så hårt. Bättre att fokusera på att bara få över bollen, nästan fösa den över och inte snärta. Lås handleden till att börja med.
- Slå bollen vid sidan av dig, ena axeln framåt. Bollen ska inte vara framför dig.
- Sikta på mitten är alltid ett hett tips. Förvirrar motståndare.

Den här kanalen är kalas med lagom munsbitar att insupa.

Risk för att du blir personlighetsförändrad och manisk om du råkar få feeling för padel. En varning i all vänskaplighet.
Jag tror jag är för dålig o kommer att hata det.... ska bara tvinga dottern att testa eftersom badminton inte finns lokalt. Tydligen klarar jag inte att tvinga henne att gå dit själv

Jag tror jag är för dålig o kommer att hata det.... ska bara tvinga dottern att testa eftersom badminton inte finns lokalt. Tydligen klarar jag inte att tvinga henne att gå dit själv
Padel är som gjort för de som är "för dåliga". Man kan bolla på ett annat sätt än tex tennis. Är man duktig och vill spöa en sämre motståndare går det såklart bra också. Men två jämndåliga/jämnbra kan ha kul. Som i badminton.

Tillbaka
Topp