[OT] Visa din julgran.

[OT] Visa din julgran.
Når fortfarande upp till toppen med en stör, blir julgran ute i år också. :)

IMG_20191218_065721-01.jpeg

Senast ändrad:
[OT] Visa din julgran.
s sa:
Hep sa:
I väntan på att kommunen ska få bjuda på en levande en mörk natt i helgen, byggde jag en liten rackare.

Fin!

Men är det verkligen gran? Ser ut som furu...

Du har så rätt. Äkta byggmaxfuru. Den riktiga granen kan faktiskt också bli en tall. Det finns några små fina här i närheten, men inga bra granar. Min fru vill köpa, men jag menar att bara egenhuggna träd duger. Vi får se var det slutar. Kanske varsitt träd?

[OT] Visa din julgran.
ooms sa:
Vad är detta? När ska folk förstå?
Julgranen kläs på kvällen den 23 december! Allt annat är synd och hädelse!

Sorry det har varit min tradition också men på senare år vill jag kast ut julgranen innan nyår så då har vi börjat med den tidigare istället :)

[OT] Visa din julgran.
Jimel sa:
ooms sa:

Sorry det har varit min tradition också men på senare år vill jag kast ut julgranen innan nyår så då har vi börjat med den tidigare istället :)
Att kasta ut granen nåt annat datum än 13 januari är också synd och hädelse! Vart är världen på väg?

[OT] Visa din julgran.
ooms sa:
Jimel sa:
ooms sa:

Att kasta ut granen nåt annat datum än 13 januari är också synd och hädelse! Vart är världen på väg?

Efter julafton är man ju så jäkla trött på skiten.

[OT] Visa din julgran.
Klädd av dottern och hennes pojkvän igår kväll 23/12. Åker ut på trettondagen. Orka till Knut och orka rotera.

Bilagor

• 514F9E95-5EF5-453B-9CF8-5B04B63C240C.jpeg
    514F9E95-5EF5-453B-9CF8-5B04B63C240C.jpeg
    35.7 KB · Besök: 89
[OT] Visa din julgran.
Jag körde årets demontering med fogsvans. Det funkade bättre än förra årets sekatörslagsmål. Nu ska man bara få den där förbenade sopsäcken till återvinningsstationen.

[OT] Visa din julgran.
PXL_20201215_071000164.jpg

Vad gör man när julgransfoten läcker som ett såll...

(Krinner Basic M, den tyska kvalitetsproden (?) med 5 års garanti. Höll tre jular, men läckte den fjärde. Tillbaka till Jula med skräpet.)

[OT] Visa din julgran.
Tjena!

I år var det den feminina delen av familjen som fick bestämma över pyntet. Lite lagom mycket sådär. Jag fick iallafall igenom att ha en rödgran och inte nån doftlös kungsgran.

20241220_195857.jpg

När jag får bestämma så blir det maxat.. För nått år sedan så var det drygt 300 kulor och dubbla ljusslingor, annars kan det lika gärna vara. 😁
Nästa år blir det nytt rekord, har ju nästan en halvmeter till i tak, så tanken är 500 kulor och tre ljusslingor varav en som blinkar.

IMG_20181223_171716249~2.jpg

[OT] Visa din julgran.
Tjena!

I år var det den feminina delen av familjen som fick bestämma över pyntet. Lite lagom mycket sådär. Jag fick iallafall igenom att ha en rödgran och inte nån doftlös kungsgran.

Visa bilaga 743718

När jag får bestämma så blir det maxat.. För nått år sedan så var det drygt 300 kulor och dubbla ljusslingor, annars kan det lika gärna vara. 😁
Nästa år blir det nytt rekord, har ju nästan en halvmeter till i tak, så tanken är 500 kulor och tre ljusslingor varav en som blinkar.

Visa bilaga 743719
Du är jobbig ...🙃😄

[OT] Visa din julgran.
Tjena!

Visa bilaga 743718

Visa bilaga 743719
Håller med femininerna. Less is More.

[OT] Visa din julgran.
Tjena!

Jag är förpassad till källaren med min "fulgran". Men i år gjorde jag det, c:a 530 kulor, stjärnor, kottar m.m. Tre ljusslingor, en vit, en färgad som kan blinka och en klassisk. Sen tre olika sorters glitter och ett pärlband.
Nu har jag stimulerat min inre Chevy Chase och nått julgransklimax. Får pausa "fulgran" i några år nu..

20251220_162958.webp

20251220_163947.webp

I vardagsrummet har frun varit lite lugnare..

17662453007768594953915647514968.webp

[OT] Visa din julgran.
Tjena!

Jag är förpassad till källaren med min "fulgran". Men i år gjorde jag det, c:a 530 kulor, stjärnor, kottar m.m. Tre ljusslingor, en vit, en färgad som kan blinka och en klassisk. Sen tre olika sorters glitter och ett pärlband.
Nu har jag stimulerat min inre Chevy Chase och nått julgransklimax. Får pausa "fulgran" i några år nu..

Visa bilaga 808634

Visa bilaga 808635

I vardagsrummet har frun varit lite lugnare..

Visa bilaga 808636
Frugans är snyggare!

Tillbaka
Topp