h.g.j
Aktiv medlem
[OT] Visa din julgran.
Hep sa:Vår toppstjärna är lika höjdrädd varje år.
Klockren! =)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hep sa:Vår toppstjärna är lika höjdrädd varje år.
h.g.j sa:Hep sa:Vår toppstjärna är lika höjdrädd varje år.
Klockren! =)
Hep sa:I väntan på att kommunen ska få bjuda på en levande en mörk natt i helgen, byggde jag en liten rackare.
s sa:Hep sa:I väntan på att kommunen ska få bjuda på en levande en mörk natt i helgen, byggde jag en liten rackare.
Fin!
Men är det verkligen gran? Ser ut som furu...
samtidigt som man smakar av skinkanooms sa:Vad är detta? När ska folk förstå?
Julgranen kläs på kvällen den 23 december! Allt annat är synd och hädelse!
...och spelar Bingolotto och vinner 25.000kr mat. ?j12d342 sa:samtidigt som man smakar av skinkanooms sa:Vad är detta? När ska folk förstå?
ooms sa:Vad är detta? När ska folk förstå?
Att kasta ut granen nåt annat datum än 13 januari är också synd och hädelse! Vart är världen på väg?Jimel sa:ooms sa:Vad är detta? När ska folk förstå?
Sorry det har varit min tradition också men på senare år vill jag kast ut julgranen innan nyår så då har vi börjat med den tidigare istället :)
ooms sa:Att kasta ut granen nåt annat datum än 13 januari är också synd och hädelse! Vart är världen på väg?Jimel sa:ooms sa:Vad är detta? När ska folk förstå?
Sorry det har varit min tradition också men på senare år vill jag kast ut julgranen innan nyår så då har vi börjat med den tidigare istället :)
Du är jobbig ...Tjena!
I år var det den feminina delen av familjen som fick bestämma över pyntet. Lite lagom mycket sådär. Jag fick iallafall igenom att ha en rödgran och inte nån doftlös kungsgran.
Visa bilaga 743718
När jag får bestämma så blir det maxat.. För nått år sedan så var det drygt 300 kulor och dubbla ljusslingor, annars kan det lika gärna vara.
Nästa år blir det nytt rekord, har ju nästan en halvmeter till i tak, så tanken är 500 kulor och tre ljusslingor varav en som blinkar.
Visa bilaga 743719
Du är jobbig ...![]()
Tjena!
Nej nej, tycker bara det är kul med kulor! Jag har runt 500 kulor på vinden, kostar ju ingenting att köpa på loppisar m.m.
Drömmen skulle ju vara att ha såpass högt i tak att man kan få plats med 1000 kulor i en gran.
Håller med femininerna. Less is More.Tjena!
I år var det den feminina delen av familjen som fick bestämma över pyntet. Lite lagom mycket sådär. Jag fick iallafall igenom att ha en rödgran och inte nån doftlös kungsgran.
Visa bilaga 743718
När jag får bestämma så blir det maxat.. För nått år sedan så var det drygt 300 kulor och dubbla ljusslingor, annars kan det lika gärna vara.
Nästa år blir det nytt rekord, har ju nästan en halvmeter till i tak, så tanken är 500 kulor och tre ljusslingor varav en som blinkar.
Visa bilaga 743719
Tjena!
Nej nej, tycker bara det är kul med kulor! Jag har runt 500 kulor på vinden, kostar ju ingenting att köpa på loppisar m.m.
Drömmen skulle ju vara att ha såpass högt i tak att man kan få plats med 1000 kulor i en gran.
Så finstämd!
Väldigt diskret!
Frugans är snyggare!Tjena!
Jag är förpassad till källaren med min "fulgran". Men i år gjorde jag det, c:a 530 kulor, stjärnor, kottar m.m. Tre ljusslingor, en vit, en färgad som kan blinka och en klassisk. Sen tre olika sorters glitter och ett pärlband.
Nu har jag stimulerat min inre Chevy Chase och nått julgransklimax. Får pausa "fulgran" i några år nu..
Visa bilaga 808634
Visa bilaga 808635
I vardagsrummet har frun varit lite lugnare..
Visa bilaga 808636