Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

Wahoo kickr core 2 till bästa priset jag sett under tiden jag kollat efter ny trainer, 4790 hos cykelcity (400 kr frakt) eller 4995 hos cykelkraft (200 kr i frakt):

Ännu bättre hos Zwift om det inte redan varit uppe:
ca 4800 inkl frakt

Tipsades väl om Magura MT Trail Sport från Bike-components nån gång tidigare här. Finns ännu billigare (och med lägre frakt) från R2-Bike.

1764778299509.webp

Ski total cykel i Uppsala ska slå igen, finns en del skor, hjälmar och tillbehör till rabatterade priser. Står bland annat en scott spark contessa 930 (integrerad dämpare, helvit) för 19900:-.

Tack ChJ, det fanns en del bra priser där, inklusive denna:

€388 inkl svensk moms plus frakt €26 för ett totalpris på €414 (strax under 4500 kr) för en RockShox SID SL Ultimate Race Day känns som ett väldigt bra pris. Övriga tyska butiker tar nästan det dubbla…

Edit: Söker man på EAN så hittar man prislistor från SRAM.com där modellen beskrivs som tillagd 1:a juli 2020. Så det är en äldre variant.

Senast ändrad:
Senast ändrad:
För den som bor nära XXL i jönköping, växjö, trollhättan eller stockholm är Thule hang on för 230kr ett galet bra pris!
Galet bra pris men jag har ett för 4 cyklar och det är ju inte en galet bra produkt. Väldigt omständigt att använda, skrymmande, i princip omöjligt att hänga cyklar så tätt som det är gjort för om man inte har otrolig tur. Kör helst bara två cyklar på mitt. Tre går ok men då måste man vrida styren mm. Fyra cyklar har jag aldrig lyckats få på. Kommer aldrig köpa ett igen oavsett pris.

Galet bra pris men jag har ett för 4 cyklar och det är ju inte en galet bra produkt. Väldigt omständigt att använda, skrymmande, i princip omöjligt att hänga cyklar så tätt som det är gjort för om man inte har otrolig tur. Kör helst bara två cyklar på mitt. Tre går ok men då måste man vrida styren mm. Fyra cyklar har jag aldrig lyckats få på. Kommer aldrig köpa ett igen oavsett pris.
Jag har varianten för två cyklar, är svårt att få på två cyklar på det men varianten för 3 kanske funkar bra till två cyklar? Det är snabbt att använda och så smidigt att ha liggande i bilen att det får ligga kvar där för användning de gånger det behövs. Hade köpt om jag inte redan hade det mindre stället och väldigt sällan har behov av att frakta mer än en cykel.

Jag har varianten för två cyklar, är svårt att få på två cyklar på det men varianten för 3 kanske funkar bra till två cyklar? Det är snabbt att använda och så smidigt att ha liggande i bilen att det får ligga kvar där för användning de gånger det behövs. Hade köpt om jag inte redan hade det mindre stället och väldigt sällan har behov av att frakta mer än en cykel.
Har också stället för två, och tycker också att det är suveränt för det jag använder det till, vardagsställ. Typ när man hämtar en unge och ska få med cykeln. Fast dessutom använder jag det gärna om jag ska iväg med en racer eller en Mtb en kortare bit. Mycket smidigare än plattformsställ eller takmontering.

Har man köpt fyr-stället och trott att det ska fungera bra för att smidigt frakta fyra cyklar förstår jag att man är besviken.

Tackar . Dom verkar köpa in grejer i bulk vilket gör att priserna är sinnesjukt bra på vissa produkter
Man får bara tänka på att det är tysk moms, så det ser lite bättre ut än det är 😄
Edit: ingen diskussion i tråden var det, ja - ursäkta…

Tackar . Dom verkar köpa in grejer i bulk vilket gör att priserna är sinnesjukt bra på vissa produkter
Bulk kan även betyda ”strippade komponenter från kompletta byggen/(oanvända)returer”, det gör det iaf i vissa andra branscher.
Inget fel på det.

Bulk kan även betyda ”strippade komponenter från kompletta byggen/(oanvända)returer”, det gör det iaf i vissa andra branscher.
Inget fel på det.

skulle säga att det beror på vilka komponenter man köper. Tex en gaffel som kommit tillbaka som retur skulle inte jag vilja köpa då man inte vet vad personen innan gjort med den. Men det kanske bara är jag.

Samsung har lite rabatter, dock är det inte direkt bättre rabatter än vad de senaste 30 dagarna har erbjudit (frågade på chatten) så jämförelsepriset som skrivs ut diffar inte nämnvärt.

Men: frågar man snällt på chatten så kan man få 10% ytterligare rabatt. 9000:- för en 55" Frame är väl ok, om man ändå tänkt köpa en.

Tillbaka
Topp