[OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)
Tidig julklapp?Nu pratar jag om seriös HiFi.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tidig julklapp?Nu pratar jag om seriös HiFi.
Snygga muskler. Nu måste du matcha den med en förförstärkare som minst går till 11 för att det ska bli perfekt.Nu pratar jag om seriös HiFi.
Inte direkt men det var bra pris.Tidig julklapp?
Finns ingen 11Snygga muskler. Nu måste du matcha den med en förförstärkare som minst går till 11 för att det ska bli perfekt.![]()
Då kan den tyvärr omöjligen spela följande skiva på den volym som krävs:Finns ingen 11
Skit också.Då kan den tyvärr omöjligen spela följande skiva på den volym som krävs:
Visa bilaga 807618
(även om jag själv rankar Smell the Glove högre.)
Jag har ngnstans läst att samma kan hända med plastreglage i en del bilar, men tyvärr kommer jag inte ihåg hur det åtgärdades.Plockade av fronten på mina högtalare för det är ju jul. De är i bra skick men den vita ”ringen” runt den nedre delen börjar bli klibbig. Spelar väl egentligen ingen roll. Men drar till sig lite smuts. Kan/bör man göra något?
Jag har ngnstans läst att samma kan hända med plastreglage i en del bilar, men tyvärr kommer jag inte ihåg hur det åtgärdades.
Men det är många här som är dutiga på bilar, kanske @Kneecap vet hur man kan göra?
Jag har åtgärdat liknande på min Volvo för ett par år sen men då med vanlig interiörrengöring och mikrofiberduk. Fick gnugga en del. Isopropanol kanske minskar på behovet av gnuggande avsevärt?Tjena!
Har faktiskt precis sanerat en Alfa från just sånt klibb. Isopropanol och microfiberduk som man ändå vill slänga är det som gäller.
Jag har åtgärdat liknande på min Volvo för ett par år sen men då med vanlig interiörrengöring och mikrofiberduk. Fick gnugga en del. Isopropanol kanske minskar på behovet av gnuggande avsevärt?
Men på något man aldrig petar på som en högtalare kanske det också lika gärna kan få vara, om det inte samlar för mycket smuts.
Mmmmm, IPA gör livet lättare.Tjena!
Ipa gör att det går mycket fortare
Alla mekaniska ingrepp kräver 2xIPA.Mmmmm, IPA gör livet lättare.![]()
Får man flytta in?Kan man få lite råd vad det gäller en vettig ljudlösning för vår TV-hörna? Vi hade en sound bar som gav upp för ett tag sedan som jag tyvärr inte lyckades laga och nu finns det lite julklappspengar för att skaffa en ny. Vi använder bara en Apple TV, inga andra enheter, så ett hårt krav är att det funkar friktionsfritt med den inklusive volymjustering och att den går igång automatiskt. Sonen önskar sig 5.1 men jag prioriterar snarare smidig kabeldragning.
Visa bilaga 809453
Hårt nej på "smarta" enheter i hemmet.Ett par begagnade homepods?
Ja enbart TV, musik lyssnas på nedervåningen eller i garaget.Är det enbart för TV/film som den ska användas? Har ni separat anläggning för musik?
Lite luddigt, har inte köpt ljudgrejer på många år och vet inte vad man får för pengarna, men definitivt inte mer än fyrsiffrigt.Precis som Nad säger, budget?
Jo men det går bort pga sladdsallad och det finns inte utrymme för riktiga högtalare. Sitter man i soffan ser man precis över trappräcket, PC-högtalarna ligger ner av nödvändighet.Jag tycker två separata högtalare + bas ger bättre ljud än många soundbars. Men inget slår en riktigt surroundanläggning.
Ålrajt, deras enklare grejer är definitivt inom budget. Hur är ergonomin tillsammans med Apple TV?Säga vad man vill om Sonos men som ljudlimpa låter de bra. Kom dock ihåg att deras surround bygger på center plus bakhögtalare dvs inga sidohögtalare.
Många fina minnen och Pyrisamfundet är ju så mysigt att man nästan väntar på att jorden går under någon gång. Fria Ligans tolkning är lite för mörk för min smak, men de har lyckats väldigt bra med att sparka liv i Drakar och Demoner.OT: Vilka minnen mittenhyllan ger! Mutant var ju inte igår man spelade.
Tyckte att det framgick tydligt.Rekommenderar NetOnNet för din del då du inte vill ange vad du har att röra dig med.
Fyrsiffrigt samma sak som 1000krTyckte att det framgick tydligt.
Max 9999kr.
NetonNet: SoundBar max 9.999 SEKTyckte att det framgick tydligt.
Max 9999kr.
Det har du rätt i, men om svaret på frågan är:Fyrsiffrigt samma sak som 1000kr
Jo men det går bort pga sladdsallad och det finns inte utrymme för riktiga högtalare. Sitter man i soffan ser man precis över trappräcket, PC-högtalarna ligger ner av nödvändighet.
Jo men ville jag ha det så finns det redan min gamla Denon F100 med B&W-högtalare i garaget, här vill jag ha något med låg profil och minimalt med kablage.Finns ju en anledning till att bokhyllehögtalare heter just bokhyllehögtalare.![]()
Jo men ville jag ha det så finns det redan min gamla Denon F100 med B&W-högtalare i garaget, här vill jag ha något med låg profil och minimalt med kablage.
Vad var bäst nu igen, elfenben eller flätad enhörningsman?Lite bättre kablar skulle nog göra skillnad än dom lakritskablarna du har kopplat in.
Rg59 eller liknande koaxial kabel 75ohm.eller någon bra videokabel.Vad var bäst nu igen, elfenben eller flätad enhörningsman?
Kanske läste slarvigt men det här var den enda ingång som stod nämnd. "Analog ljudingång (v/h)"Ok, ny fråga!
Har alltså ett par högtalare som nämnts högre upp i tråden (https://www.philips.se/c-p/MCI900_12/streamium-wi-fi-komponent-hi-fi-system)
Tanken är nu istället att använda dem till en ny tv och frågan är då hur jag gör för att klara mig så billigt undan som möjligt?
Finns för 110 SEK hos AmazonKanske läste slarvigt men det här var den enda ingång som stod nämnd. "Analog ljudingång (v/h)"
I så fall är det väl till att kolla om du kan få analogt ljud ur tvn.
Annars möjligen någon hdmi->rca adapter.
Oj. Mycket billigare än jag troddeFinns för 110 SEK hos Amazon
Retoo HDMI to RCA Cable 1080p Audio Connection Cable HDMI-3RCA with Gold Plated Connectors, Compatible with FHD, HDMI Connector to 3 RCA Sockets, Composite VA Adapter, Adapter Cable for HDTV : Amazon.se: Electronics
Retoo HDMI to RCA Cable 1080p Audio Connection Cable HDMI-3RCA with Gold Plated Connectors, Compatible with FHD, HDMI Connector to 3 RCA Sockets, Composite VA Adapter, Adapter Cable for HDTV : Amazon.se: Electronicswww.amazon.se
Samma härOj. Mycket billigare än jag trodde