Marcus Ljk
Medlem
Funderingar kring trainer
Jag har tidigare sprungit året runt men i år gått över till att cykla, så jag är ganska ny i cyklingen - men stortrivs med det. Köpte inför sommaren en begagnad racer för att testa på och när hösten kom blev det en ny Gravel för att kunna vara ute på vägarna hela året när temperaturer och väder tillåter (köra dubbat på cykeln - som jag gjort i löpningen - är jag dock inte intresserad av). Inser nu att vintern här ändå sätter stora begränsningar och funderar på trainer. Har varit mycket skeptisk men tänker jag vill pröva. Men det behöver vara enkelt och billigt - jag är fortfarande i grunden något tveksam och tror mig hellre vilja ut på vägarna när det går. Det behöver därför också vara kopplingsbart till någon tjänst som Rouvy eller Zwift för att lite mer likna vägarnas tjusning. Möjligt att enkelt ta fram och bort och samtidigt inte vansinnigt högljutt - vi bor inte så stort. Tänker jag vill använda min racer (som har fälgbromsar).
Jag räknar med att använda den 2-3 ggr/v och kommer inte cykla för att tävla utan för motion och träning - välmående. Jag är inte så noga med detaljerade mätningar av olika saker osv.
Vad ska jag välja? Varför? Hur tänka? Tacksam för alla tankar och tips!
Jag räknar med att använda den 2-3 ggr/v och kommer inte cykla för att tävla utan för motion och träning - välmående. Jag är inte så noga med detaljerade mätningar av olika saker osv.
Vad ska jag välja? Varför? Hur tänka? Tacksam för alla tankar och tips!