raphafestive500

raphafestive500
Fint före på grusvägarna i Tyresta/Sthlm. Fick ihop 96k på dubbad MTB (26”a från 1997)
Tänkte köra längre. Men motvinden på väg tillbaka till människobyn var minst sagt fostrande.

234/500

raphafestive500
Jag är klar 😀
Och räknar med att få minst 10 mil till imorgon
515/500

Bilagor

• IMG_20251227_115955.webp
    IMG_20251227_115955.webp
    819.1 KB · Besök: 60
raphafestive500
Ja jäklar det var hårt idag. Tog mig ut för en tur i norrort - Roslagen, 20 milare planerat. Helt knäckt när kom till Vallentuna efter halva distansen. Bestämde mig för ta pendeln när kom till Rosersberg. Kunde knappt ta mig dit. Men sedan blev det ju medvind så cyklade ändå hem, rakaste vägen. De slöaste men jobbigaste 178 km jag cyklat.

Får se om orkar mer. Just nu säger benen nej

214/500

Senast ändrad:
raphafestive500
Ja jäklar det var hårt idag. Tog mig ut för en tur i norrort - Roslagen, 20 milare planerat. Helt knäckt när kom till Vallentuna efter halva distansen. Bestämde mig för ta penseln när kom till Rosersberg. Kunde knappt ta mig dit. Men sedan blev det ju medvind så cyklade ändå hem, rakaste vägen. De slöaste men jobbigaste 178 km jag cyklat.

Får se om orkar mer. Just nu säger benen nej

227/500
En dags som denna ska man väl ta pendeln till Uppsala, sen cykla till Nynäs, och pendeln hem. 🙂

raphafestive500
Rapha Festive har alltid stört mig och jag har aldrig lyckats genomföra det. 🥲 Just att lägga en kul utmaning exakt när tanken är att man ska lugna ner sig lite samt umgås med nära och kära, dessutom flänga runt över halva Sverige

Det pratas om olika utmaningar som UTU, Vätternrundan, Lidingölopp, Mara, ultralöpning/cykling men inget kommer ju överhuvudtaget i närheten av Rapha Festive 500, fy sjutton. Men något år ska det väl bli av... (kanske...)...

Senast ändrad:
raphafestive500
Rapha Festive har alltid stört mig och jag har aldrig lyckats genomföra det. 🥲 Just att lägga en kul utmaning exakt när tanken är att man ska lugna ner sig lite samt umgås med nära och kära, dessutom flänga över halva Sverige. Men något år ska det väl bli av... (kanske...).
Förutsättningen är ju att lägga in ett distans"block" om man normalt cykeltränar och inte bara cyklar.

raphafestive500
Har aldrig varit i närheten av att ens försöka så detta är ytterst hypotetiskt:

Om jag fattar rätt har man 8 dagar på sig. Jag skulle då gissa att:
  1. Om man är i varmare trakter och har hyggligt fokus på cykling borde det nästan gå av sig själv. Skulle kanske kunna ske när man blivit pensionär om man får ha hälsan tillräckligt i behåll.
  2. Om man gör det inomhus och slötrampar räcker det alltså med 2,5 timmar/dag med 25 km/h. Inte jättekul, men bör vara hanterbart. Möjligt att jag skulle kunna få ett ryck att trampa den tiden, men distansmätning inomhus är för mig för konstigt för att det rimligen skulle bli några 50 mil.
  3. Utomhus i Sverige - skulle kanske kunna plåga mig till det om det var barmark och inte alltför kallt. I realiteten kommer det dock aldrig att inträffa.

raphafestive500
130 km i Rouvy idag.

Nu är jag klar. 178 km ute / 324 virtuellt. Hade ambition att ha högra andel utecykling i år, men blev istället mindre. Kom för sent hem i fredags för hinna ut, och blev sedan lite för trött av kampen mot vinden i lördags. Inte möjlighet komma ut senaste dagarna,
Rätt tufft få ihop detta ändå, även med innecykling. Lite för mycket annat under dessa dagar, men det är förstås det som gör det till den utmaning det är

502/500

Senast ändrad:
raphafestive500
okej, men i år kör vi väl gnu festive 500 istället? så slipper vi inne-"cyklingen" och att göra gratisreklam för ett klädföretag. jag provade förra året och fann att det var roligare när det hette gnu istället för r***a.

Låter mycket rimligare. Men… om man tex bor på södra halvklotet får man delta då? Svårt det där.

Tillbaka
Topp