Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skönt kommentar från Van PutteFin tävling! Kul race om 3:e-platsen
Men trist behöva se ännu en slan som inte klarar av att se MvdP dominera![]()
Du syftar på det om att han fick problem pga andra åkare antar jag? Han hade lite oflyt med att råka vara på fel plats tre gånger. När låg bakom VwA när han trasslade till det och ännu mer när Nys vurpade och slängde fram bakhjulet precis i hans spår, och så lite strul till när låg bakom Nys i sanden. Men han fick väl till det så bra det gick till slut. Han är stark i sanden.Skönt kommentar från Van Putte![]()
Han blev t o m hindrad 3 ggr av Nys, 2 ggr när nys otb:ade framför honom, och en gång när han cyklade så långsamt att VP sprang förbi honom. Han hade ju uppenbarligen mest kvar i benen av dem på slutspurten.Du syftar på det om att han fick problem pga andra åkare antar jag? Han hade lite oflyt med att råka vara på fel plats två gånger. När låg bakom VwA när han trasslade till det och ännu mer när Nys vurpade och slängde fram bakhjulet precis i hans spår, och så lite strul till när låg bakom Nys i sanden. Men han fick väl till det så bra det gick till slut. Han är stark i sanden.
Pratas inte så mycket om hans sand-skills, kanske för han inte ger ett lika kraftfullt intryck som MvdP eller Sweeck, men han är uppe där bland de bästa när gäller tekniken.
Ni som är trötta på dåliga betaltjänster kan jag bekräfta att tiz-cyling funkar att titta på i år också.
Ang. säsongen: det finns tre större cuperNågon som för en oinsatt på några rader kan beskriva vad det går ut på och vilka som är nyckelspelare? Verkar vara en cup, men alla kör inte alla race.
Ang. säsongen: det finns tre större cuper
- Världscupen
- Superprestige
- X²O Badkamers
Finast/viktigast av dessa tre är världscupen.
Utöver det ett gäng fristående lopp under Exact Cross-flagg (men ingen total där). Sen mindre cuper i t.ex. Frankrike, Italien, Spanien etc.
Tillkommer gör mästerskapen (VM, EM, nationella), de ingår inte i någon cup.
För resultat, kalender, ställningar, profiler etc... finns https://cyclocross24.com/
Dels underhålla formen, dels vill de väl vinna fler VM-guld. Båda kommer från CX från ungdomstiden. Som seniorer har Wout har 3 VM-guld, och Mathieu 7 (och Mathieu planerar att ta sitt åttonde den första februari, vilket vore rekord.)Tack!
Jag har tittat på två race från X²O Badkamers. I det ena var Wout van Aert och Mathieu van der Poel med. Mina kunskaper om landsvägscirkusen är även de mkt begränsade, men det är väl i den de gör sina huvudsatsningar? Är X²O bara något de underhåller formen med eller satsar de seriöst?
Mer om cuperna.Tack!
Jag har tittat på två race från X²O Badkamers. I det ena var Wout van Aert och Mathieu van der Poel med. Mina kunskaper om landsvägscirkusen är även de mkt begränsade, men det är väl i den de gör sina huvudsatsningar? Är X²O bara något de underhåller formen med eller satsar de seriöst?
Fast han knäckte alla andra med sina attacker, så, visst, han fick inte ner MVDP, men kan vara nöjd, och sa sig vara nöjd! med sin insats idag.Han var trött. Försökte knäcka MvdP, men tröttade mest ut sig själv. Var ju tvungen gå ner i intensitet när MvdP la i en växel till. Men gjorde det i rätt tid uppenbarligen då han höll undan mot de övriga
Men varför låg dom bakom då för det mesta?Hej.. Jag skulle bli skitstressad om jag hamnade bakom T Nys. Sämsta tekniken i hela cirkusen. mvh borano20
Är du sann? Han har ju mest skills av alla! Han gjorde misstag idag, pga stressad o trött.Hej.. Jag skulle bli skitstressad om jag hamnade bakom T Nys. Sämsta tekniken i hela cirkusen. mvh borano20
Hej.. Och i lördags, söndags, tisdags och idag.... Funkar inte om du inte bara vill ligga först utan också vara först i mål. mvh borano20Är du sann? Han har ju mest skills av alla! Han gjorde misstag idag, pga stressad o trött.
Hej.. Det gäller att komma först över mållinjen. Svårt om man gör misstag a la Nys... Hur mycket har han VUNNIT?? mvh borano20Men varför låg dom bakom då för det mesta?
Vad kör han i för tröja?... Världscupen i Tabor, koppenbergscrossen, europeiska mästerskapet, *belgiska* mästerskapet. Vid 23 års ålder, han är nätt o jämnt senior.Hej.. Det gäller att komma först över mållinjen. Svårt om man gör misstag a la Nys... Hur mycket har han VUNNIT?? mvh borano20
Hej.. Vad har han vunnit?? Vad är han bra på?? Man får inga teknikpoäng i CX, det är väl tur för honom... Har följt crosscirkusen i 4 år, kan inte minnas honom som nån vinnare i stor stil utan han är på podiet då och då, det är det f.ö. många som är. mvh borano20Vad kör han i för tröja?... Världscupen i Tabor, koppenbergscrossen, europeiska mästerskapet, *belgiska* mästerskapet. Vid 23 års ålder, han är nätt o jämnt senior.
Han är sämre i sand, om man började titta på cross för en vecka sen kanske man kan tro att han inte är "nåt att ha"...
Tror han led rätt ordentligt redan när han fick första punkan.Synd att det blev dubbelpunka för WvA så det inte blev någon riktig kamp mellan honom och MvdP.
Skitsamma valde nog WvA som ord för att sammanfatta rejset.Tror han led rätt ordentligt redan när han fick första punkan.
Dubbelpunka borde väl vara 2 samtidigt? Seriepunka? Stafettpunka? Skitsamma.
Hej.. VvA körde igår, det gjorde inte MvdP. Ingen fördel för VvA, punka eller inte, troligen avhängd i alla fall förr eller senare.. mvh borano20Jo kommentatorerna försökte hårt få det till att VwA fick MvdP att slita när han gick iväg. Men jag tyckte han såg rätt oberörd ut. Tror inte det hade blivit speciellt jämt även utan punkteringar. Förstås trist ändå, man vet ju aldrig säkert hur det utvecklats.
Säsongen slut, klavikulär luxation. Operation imorrn.Ja som sagt.. Men trist ändå.
Laurens Sweeck ev. borta för resten av säsongen. Hans vurpa blev allvarlig
Edit: Troligtvis nyckelbenet.