Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
Kollade vardagscykelns mätare och den visade nästan jämt 500 mil för i år, har inte cyklat någon riktig långtur men några (tre) halvlånga turer till Norge plus ett par till upp i landet, vad jag kommer ihåg på rak arm är det fem turer mellan 200 och 300 mil och sen ett antal upp till Småland för att plocka blåbär och lingon samt till Österlen för att plocka äpplen, sammanlagt ca 1500 mil, så totalt 2000 mil har det har det blivit eller lite drygt det för kan nog ha glömt några turer..

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
Nu är det slutcyklat för detta år. Får vara nöjd när jag ligger borta på jobb på veckorna och bara kör några pass på helgerna när jag är hemma.
Screenshot_20251231_143010_Strava.webp

Hur många mil i år?
Vet inte riktigt... Som en följd av att jag har dumpat Strava så är ju även veloviewer avkapat. Och jag har inte lurat ut hur connect kan berätta min total för året. Jo jag hittar till reports på webben, men den visar bara staplar och jag lyckas inte zooma in på mobilen...

Alldeles för lite i år i alla fall...

Hur många mil i år?
Efter några miserabla år satte jag målet iår på 100 mil,
avklarat innan midsommar.
Höjde då till 250 mil, vilket var klart innan novembers start.
Höjde till 300 vilket avklarades innan jul.
Totalt blev det 314 mil,
Inte jättemånga mil, men som "ickecyklist" utan en "gammal cyklare" som cyklar kort men långsamt, så är det helt ok för mej, många turer blev det. 134 st för att vara exakt.

Sen tillkom:
Trainer inomhus: 67 timmar
Roddmaskin: 72 timmar
Gåband (nyinköpt) : 6,5 timmar

Så totalt med lite andra icke uppräknade aktiviteter så blev det 344 timmar.

Nu satsar vi på nästa år då ett av målen är 365 ute mil på cykel.
Och så klart, 365 timmar total motion.

Gott Nytt År 🍻

Hur många mil i år?
Vet inte riktigt... Som en följd av att jag har dumpat Strava så är ju även veloviewer avkapat. Och jag har inte lurat ut hur connect kan berätta min total för året. Jo jag hittar till reports på webben, men den visar bara staplar och jag lyckas inte zooma in på mobilen...

Alldeles för lite i år i alla fall...
I Android-appen

- More
- Activities
- Cycling
- 1 y

Men kolla idag. 🙂

Hur många mil i år?
2025 blev ett bra träningsår. Då jag inte har cyklat så många år, så har tidigare år varit fokuserad på att bygga upp en bas. Men sedan mitten av sommaren så har jag gått över till mer fokus på snabbhet.

VO2Max på 55 mL/kg/min testat av Aktivitus i Malmö i november. Tackade bestämt nej till deras erbjudande om träningsprogram :-), 40 år med löpning så vill jag sticka ut hakan lite och påstå att jag kan den biten :-)!

I fjor så fick jag en svår inflammation i käken (september), så svår att man fick göra ett akut snitt för att inte påverka andningen, så det blev någon månad utan träning. Men 2025 så har jag varit frisk hela året.Timmarna är på cykel i någon form, jag har inte registrerat nerlagd tid på smidighetsträning eller stretching. Precis som när jag sprang så gör jag ingen träning med vikter. Den egna kroppsvikten räcker väl till för den styrketräningen som jag behöver.

Är stor vän av aktiv vila, har kontroll över vilopuls, vikt etc för att se om det sticker iväg och kanske är dags för vilodag.
velo2025.webp
velo2025-distans.webp

Hur många mil i år?
Stängde året med 1769 mil cyklat. Har slutat cykla i kyla och regn efter min korta randonneur karriär 2024. Lyckades pricka in stormvindar, snöfall, åska och 60-milaren bjöd på hällregn timma ut och timma in samt några få plusgrader. Händerna tog ett halvår att få tillbaka känseln i. Därför ett o annat Zwiftpass regniga sommardagar. Andra gången jag klarar 10000 miles.

Tillbaka
Topp