Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det verkar som om trollet är vaket.Verka som tråden tagit julledigt
GodmorgonDet verkar som om trollet är vaket.
Visa bilaga 808131
Så du menar det det gå att göra tråden mer oseriös och mera usäkterTråden heter "Trimma din vikt". Under jul kanske trimningen är uppåt, det vet man inte.
Det sägs det jaDet är väl ändå inte mellan jul och nyår man går upp i vikt, utan mellan nyår och jul.
Skulle du äta pizza chips och dricka öl om ChatGPT sagt detStår kvar och stampar v.g. vikten. Var uppe på 92 kg i morse, vilket är i överkant av det nuvarande spannet som jag legat på de senaste månaderna. Jag har länge haft krångel med magen, men började ta tag i det för ett par veckor sen genom att testa att dra ned på kaffe. Den här veckan har jag inte druckit något kaffe alls. Det har funkat bra, men inte hjälpt särskilt mycket mot magproblematiken.
Jag hade en fortsatt dialog med ChatGPT om magen och med gemensamma mödor kom vi fram till att problemet nog är för mycket fibrer och för mycket sötsaker, som frukt och sylt. Detta i kombination med mycket aktivitet, särskilt löpning, gör att magen blir lite för aktiv. Så nu blir det att testa nån vecka med minimalt med fibrer och minimalt med sötsaker. Ska fokusera på snälla saker för magen, som pasta, ris, potatis och liknande. Inga bönor, linser, frön, havregryn, svårsmälta grönsaker, frukt osv. Ska bli intressant att se hur det går.
Keep it up mannen!Lägesrapport: Lägsta vikt sedan starten 1/10 2025 (88 dagar). Tappat 445 gram/vecka. Totalt 5,6 Kg.
Viktresan fortsätter, även om det går sakta, så går det framåt. Fortsätter efter julen, på utstakad väg med normal kost.
Under julen blev det en massa saker jag inte borde ha ätit och druckit. Vågar inte lista allt onyttigt. Igår löste det sig med en oskön maginfluensa.
Lägesrapport: Lägsta vikt sedan starten 1/10 2025 (88 dagar). Tappat 445 gram/vecka. Totalt 5,6 Kg.
Viktresan fortsätter, även om det går sakta, så går det framåt. Fortsätter efter julen, på utstakad väg med normal kost.
Under julen blev det en massa saker jag inte borde ha ätit och druckit. Vågar inte lista allt onyttigt. Igår löste det sig med en oskön maginfluensa.
Det har tyvärr bara hjälpt mig kortsiktigt. Efter någon dag är jag åter uppe på samma vikt igen.Räserbajs gör susen för vikten![]()
Var inte långt från mitt mål då jag efter 2 veckor med all inclusive semester på en liten ö utan några bra träningsmöjligheter vägde in på 95 blankt idag. Så ett par dagar efter nyåret men känns helt ok med tanke på att december är en månad med rätt bra fokus på mat och sötsaker. Ska försöka komma igång igen nu i januari med lite högre tempo.Hälsa på iPhone fungerar bra som tracker då ser man själv trenden samt kan få den utskriven också. Försöker väga in varje morgon när jag är hemma så man får trenden över tid. Jag har som det ser ut nu hållit ca 1 kg per vecka ner och är glad även om det går hälften så fort.
Men vore trevligt om man är ner på under 95 till nyår och under 85 till sommaren.
Visa bilaga 802543
Känner igen det. Magsjuka, skador, julmat sabbade all form av rutin jag hade innan jul. Nu gäller det att komma tillbaka till rutinerna snabbt som 17!Dog tråden över jul eller?! Själv får jag erkänna mig besegrad av julens resor och ledigheter. Tappar all form av rutin. Lagade alltså inte mat pga det inte fanns tid en dag, och sen är det skitsvårt att börja igen. Måste hålla i det 100% varje dag, alltså VARJE DAG, för att inte tappa det helt. Men sånt är livet som icke neurotypisk tyvärr. Bara att inse att man har ett osynligt handikapp och springer i uppförsbacke hela tiden och försöka göra det bästa av det. Dock har jag kvar skärpet på samma ställe som innan och ser ungefär lika smal ut i spegeln. Ingen aning vart vikten står dock.
Dryga kommentarer från icke insatta i NFP-problematik undanbedes.
Jag sålde ju min trainer pga osäker om jag stör grannarna med flygplansliknande ljud, så den användes väldigt sparsamt när jag ägde den också. Avundas er som har möjlighet att köra inomhus hemma! Ta det inte för givet. Det är en lyx. Även om du bara skulle köra en snabb 20 minuter på den så är det bra mycket bättre än att ha soffläge hela dagen. Jämför alltså inte med långturer ute utan jämför med soffan.Känner igen det. Magsjuka, skador, julmat sabbade all form av rutin jag hade innan jul. Nu gäller det att komma tillbaka till rutinerna snabbt som 17!
Vädret här i Stockholm har gjort att jag inte cyklat ute. Jag brukar annars köra regelbundna långrundor, även vintertid. Har svårt att cykla länge på trainern, men försöker att öva upp entusiasmen och baken för att köra +90 minuter. Kan jag lyckas med det ökar min veckoförbränning märkbart.
Ps. Riktigt tråkigt om någon skulle vara elak mot dig gällande NFP. Riktigt lågt!
Jag har valt att se den personens inlägg som underhållning, det är ungefär samma visa oavsett vilken tråd hen kommenterar iPS. Det är bara en person här inne som inte bidrar med annat än dryga kommentarer. Resten är trevliga. Är ej ute efter sympatier men klarar mig gott utan sånt iallafall.
Tror att tråden dig lite av två anledningar.Dog tråden över jul eller?! Själv får jag erkänna mig besegrad av julens resor och ledigheter. Tappar all form av rutin. Lagade alltså inte mat pga det inte fanns tid en dag, och sen är det skitsvårt att börja igen. Måste hålla i det 100% varje dag, alltså VARJE DAG, för att inte tappa det helt. Men sånt är livet som icke neurotypisk tyvärr. Bara att inse att man har ett osynligt handikapp och springer i uppförsbacke hela tiden och försöka göra det bästa av det. Dock har jag kvar skärpet på samma ställe som innan och ser ungefär lika smal ut i spegeln. Ingen aning vart vikten står dock.
Tråden är sedan slutet av 2021 så del 1 är nog inte korrekt, @Fjärdebrunn behöver bara uppdatera trådtiteln igen.Tror att tråden dig lite av två anledningar.
1 Tråden handlar om 2025
2 Alla väntar förväntansfullt på att Oleo82 ska presentera sina framsteg.
Rutiner är viktigt för alla, man behöver inte ha ADHD eller liknande för att ett enda bakslag ska göra det omöjligt att börja igen. Bortsett från att det inte är omöjligt - du har gjort det förut. Men då kanske du var inspirerad och hade bestämt dig, och nu har du inte samma driv?Dog tråden över jul eller?! Själv får jag erkänna mig besegrad av julens resor och ledigheter. Tappar all form av rutin. Lagade alltså inte mat pga det inte fanns tid en dag, och sen är det skitsvårt att börja igen. Måste hålla i det 100% varje dag, alltså VARJE DAG, för att inte tappa det helt. Men sånt är livet som icke neurotypisk tyvärr. Bara att inse att man har ett osynligt handikapp och springer i uppförsbacke hela tiden och försöka göra det bästa av det. Dock har jag kvar skärpet på samma ställe som innan och ser ungefär lika smal ut i spegeln. Ingen aning vart vikten står dock.
Vilken mardröm, i så fall skulle jag flytta, behöver min smart trainer hemma, en mycket viktig del av min träning samt att jag älskar flexibiliteten. Har rätt mycket dämpning under min Kickr Core för att det ska låta så lite som möjligt och hittills har det gått bra. Hela min träningssetup/filosofi handlar om att åtminstone majoriteten ska kunna utföras så smidigt samt tidseffektivt som möjligt. Till och från jobb, under vissa luncher samt sporadiskt Zwift i hemmamiljö under sen höst/vinter/tidig vår. Helger undantaget så klart, då kan jag ofta träna hur jag vill. Utan min jobbrelaterade träning skulle det bli betydligt tuffare med kontinuiteten, skulle kräva en avsevärt hårdare disciplin och kontinuiteten är mer eller mindre a och o för resultat.Jag sålde ju min trainer pga osäker om jag stör grannarna med flygplansliknande ljud, så den användes väldigt sparsamt när jag ägde den också. Avundas er som har möjlighet att köra inomhus hemma!
Ska göra några drag i startsnöret till dieselmotorn så att loket börjar rulla igen. Tack!Rutiner är viktigt för alla, man behöver inte ha ADHD eller liknande för att ett enda bakslag ska göra det omöjligt att börja igen. Bortsett från att det inte är omöjligt - du har gjort det förut. Men då kanske du var inspirerad och hade bestämt dig, och nu har du inte samma driv?
Det är lätt att dra igång någonting av lust, och när lusten tar slut kan man fortsätta av bara farten. Men att rycka igång motorn när den stannat kan vara tungt som bly utan den där kicken som man får när det är nytt och spännande, eller hur?
Så är det i alla fall för mig, och jag har inte någon ADHD-diagnos. Men det skulle inte förvåna mig om jag faktiskt skulle få en sådan om jag utreddes. Min morsa har det definitivt, men NPF ”fanns inte” på 60-talet.
Min räddning är att jag får ångest av oavslutade projekt, vilket gör att jag tvingar mig igång igen. Men det är varken roligt eller lätt. Det är plikten som kallar.
Om du vill trampa i lgh så kan du skaffa en "dum spinningcykel". Den jag har kostade under 5 lax, och låter ännu mindre.Jag sålde ju min trainer pga osäker om jag stör grannarna med flygplansliknande ljud, så den användes väldigt sparsamt när jag ägde den också. Avundas er som har möjlighet att köra inomhus hemma! Ta det inte för givet. Det är en lyx. Även om du bara skulle köra en snabb 20 minuter på den så är det bra mycket bättre än att ha soffläge hela dagen. Jämför alltså inte med långturer ute utan jämför med soffan.
PS. Det är bara en person här inne som inte bidrar med annat än dryga kommentarer. Resten är trevliga. Är ej ute efter sympatier men klarar mig gott utan sånt iallafall.
Kanske tränar OCH äter mycket? Det är lätt hänt.Är det någon mer än jag som går ner i vikt när cykelsäsongen tar slut. Det är inte helt logiskt men. Varje vinter går jag ner / lyckas banta typ 10kg. Sedan går jag sakta upp under sommaren under cykelsäsongen igen. Har varit så de senaste 3 åren.
Jag blir iaf jäkligt hungrig av cykling, i motsats till löpning. Kan lätt trycka i mig en bytta glass efter att ha cyklat 5 mil, vilket knappast är kaloribalans.Kanske tränar OCH äter mycket? Det är lätt hänt.
Lite som mig, alltid vrålhungrig efter ett cykelpass, ett hårt styrkepass är aptiten noll efteråt.Jag blir iaf jäkligt hungrig av cykling, i motsats till löpning. Kan lätt trycka i mig en bytta glass efter att ha cyklat 5 mil, vilket knappast är kaloribalans.
Svindyra badbyxor som passar lagom till badsäsongen!Efter en lång tids syndande så är jag tillbaka i tråden. Vägde in idag på 79 kg... Måste hitta 1) ett mål i kg och tid - oklart vad en rimlig målvikt är faktiskt... 2) Någon form av belöning när målet är uppnått, gärna som fortsätter förstärka måluppfyllnaden (tänkt på medlemsskap i den lokala bastun kanske?)
www.careofcarl.se
Jag var ju tvungen att klicka på länken för att se vad de faktiskt kostade. Men det var inte priset som var det mest förvånande, utan hållningen hos modellen. Det är alltså sådär som man ska stå för att att framställa badbyxorna i den bästa dagern 2026?Svindyra badbyxor som passar lagom till badsäsongen!
![]()
Orlebar Brown Bulldog II Medium Length Swim Shorts Navy | Herr - Care of Ca
Dressade badbyxor från Orlebar Brown. Bulldogmodellen är en medellång klassiker från varumärkets första kollektion, och är än idag en bästsäljare.www.careofcarl.se
Nytt år, nya löften. Tyvärr fick inte vikttrimning plats i år.Är det tråden som dog 2026
De flesta av oss grunnar på hur vi kan bli bättre. Jag har fortsatt ingen våg.Är det tråden som dog 2026