[OT, Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Regler i 1:a inlägget]

Började med det på 1980-talet. Slutade någon gång på 1990-talet (tror jag), med något enstaka "återfall" senare. Men är nog i alla fall 10 om inte 15 år sedan jag såg något avsnitt senast.
Hade du varit en frekvent tittare hade du haft koll på Hindens rev.

Jag känner mig rimligt säker på att jag har rätt på Hindens rev, men någon mer får gärna bekräfta att det stämmer:

så släpper jag bilden fri, då jag inte kommer vara på forumet kommande dagar

Då sätter jag fart på tråden igen med den här bilden:
1767454024466.webp

Googling på "kanon vid gård i sverige" gav ett tidigt bildresultat som var tillräckligt likt för att jag skulle vara rätt säker.

Var är denna bild tagen?
BILD.webp

Stora likheter med Zappeion i Aten, men ser mer tyskt nedgånget ut. Tänker mig någon form av offentlig byggnad i Berlin som en gång varit vacker och ståtlig men nu mest känns död. Vädret vid fototillfället kanske gör sitt.

Har inget konkret att gissa på.

Där har jag varit 2ggr, jäkla dåligt minne man har😬
Lurad av det inte alltför muntra vädret?
En fördel med vädret var att jag tror att det höll en del turister borta.
Och sen var det nog inte lika hetsigt där på 90-talet som det verkar vara nu. Då kunde man åka dit, köpa biljett och gå in. Nu verkar det vara förbokning som gäller.

Har en bild från ungefär samma plats, fast åt andra hållet, från när jag var där och cyklade uppför backen.
1767547077197.webp

Såg väldigt norskt ut och efter en kort funderare insåg jag att det nog var den aktuella backen.

Ny bild:
BILD.webp

Har en bild från ungefär samma plats, fast åt andra hållet, från när jag var där och cyklade uppför backen.
Visa bilaga 810892

Såg väldigt norskt ut och efter en kort funderare insåg jag att det nog var den aktuella backen.

Ny bild:
Visa bilaga 810898
Lite för enkelt att googla. 🙂 Puerto de Las Palomas inte långt från Ronda i södra Spanien.

Googles ai-översikt tror att detta svar är korrekt:
  • Hytt (Kabinkod 1357): På fartyget Voyager of the Seas är hytt 1357 en "Virtual Balcony" hytt (Kategori 4U) på däck 10.

Nähä, här var det gissningsstiltje. Slänger in en ledtråd:
Vi befinner oss i en ort som ligger vid en sjö som har ortens namn som en del av sitt namn.

Tillbaka
Topp