weldion
Aktiv medlem
[OT, Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Regler i 1:a inlägget]
Du måste börja kika på På Spåret.Coolt ställe (oavsett om det är rätt eller ej). Visste inte ens att det fanns.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du måste börja kika på På Spåret.Coolt ställe (oavsett om det är rätt eller ej). Visste inte ens att det fanns.
Började med det på 1980-talet. Slutade någon gång på 1990-talet (tror jag), med något enstaka "återfall" senare. Men är nog i alla fall 10 om inte 15 år sedan jag såg något avsnitt senast.Du måste börja kika på På Spåret.
Hade du varit en frekvent tittare hade du haft koll på Hindens rev.Började med det på 1980-talet. Slutade någon gång på 1990-talet (tror jag), med något enstaka "återfall" senare. Men är nog i alla fall 10 om inte 15 år sedan jag såg något avsnitt senast.
Å andra sidan kan man inte titta på allt. Och jag tror inte att På spåret är det effektivaste sättet om man ska vidga sina vyer generellt.Hade du varit en frekvent tittare hade du haft koll på Hindens rev.
Helt rätt! Kände själv att den var svår, men happyiterna kan (och har sett) det mesta.Hindens rev?
Stämmer bra! Din bild.Säger att det är Galten och Suggan vid Gripsholms slott.
Ronda, Andalusien?Googling på "kanon vid gård i sverige" gav ett tidigt bildresultat som var tillräckligt likt för att jag skulle vara rätt säker.
Var är denna bild tagen?
Visa bilaga 810604
Nej.Ronda, Andalusien?
Jepp, det är rätt. Din tur.nåt som heter karl v:s palats i alhambra kom upp när jag gögglade "round courtyard"
Där har jag varit 2ggr, jäkla dåligt minne man harnåt som heter karl v:s palats i alhambra kom upp när jag gögglade "round courtyard"
Lurad av det inte alltför muntra vädret?Där har jag varit 2ggr, jäkla dåligt minne man har![]()
Uppgränna?
rätt! nu du.Uppgränna?
Tur att man har bra minne ibland.rätt! nu du.
Ja, typ där.Typ här, på väg upp till Stryn Sommerski/Gamle Strynefjellsveg?
![]()
Street View · Google Maps
Utforska en plats på ett mer engagerande sätt i Google Maps.www.google.com
Lite för enkelt att googla.Har en bild från ungefär samma plats, fast åt andra hållet, från när jag var där och cyklade uppför backen.
Visa bilaga 810892
Såg väldigt norskt ut och efter en kort funderare insåg jag att det nog var den aktuella backen.
Ny bild:
Visa bilaga 810898
Rätt. Valde den avsiktligt lätt för att "bli av med" bilden.Lite för enkelt att googla.Puerto de Las Palomas inte långt från Ronda i södra Spanien.
Man kan ju konstatera att vissa AI-tjänster inte är helt perfekta än ...Googles ai-översikt tror att detta svar är korrekt:
- Hytt (Kabinkod 1357): På fartyget Voyager of the Seas är hytt 1357 en "Virtual Balcony" hytt (Kategori 4U) på däck 10.
Fel. Men i koncept inte så dåligt.Min fru gissar botaniska, götlaborg
Ursprungsfrågan: Var är vi här? Vill ha svar inom något hundratal meter när.Men då är det bergianska alltså?
Japp, Japanska dammen i Bergianska trädgården. Din tur, din bild!
Knatade runt lite i parken i streetviewen och hittade något som påmninde om "prylen" till vänster i din bild.Japp, Japanska dammen i Bergianska trädgården. Din tur, din bild!
Nej.Mälarhöjden?
VänersborgNähä, här var det gissningsstiltje. Slänger in en ledtråd:
Vi befinner oss i en ort som ligger vid en sjö som har ortens namn som en del av sitt namn.