[OT] Memes, den stora tråden.

364f57b2-d592-4654-99d3-198e315fa34a.webp

I Pila igen, på väg till var favorit (enduro)led nr 16. Dessa gång med några moln, som ger lite misteriös atmosfär, och Cervino (Matterhorn) i bakgrunden.

2026-07-13-20-07-58-489.webp

EDIT: fel tråd. Är lite trött efter en helgdag cykling på berget nästan utan paus. Men några verkar tycka om inlägget, så kan lämna det kvar.

Senast ändrad:
Tänker fortfarande ofta på den här gamla godingen.

Visa bilaga 842708
Hmm, nu behövde jag räkna litet.
Jag betalar alltså ca 215kr på att ta bilen till jobbet om bilen kostar 40kr/mil och parkeringsavgift på det.

Allt beror ju på. En kompis betalar gatuparkering zon2 (245kr) + trängselskatt + milkostnad när han känner att han har litet pengar över och har rätt feeling. (Han åker buss eller joggar oftast/alltid till jobbet) men hans tjejjmatte blir ju betydligt bättre än min. Han kan alltså köpa nästan dubbelt så dyra cyklar som jag.

Hmm, nu behövde jag räkna litet.
Jag betalar alltså ca 215kr på att ta bilen till jobbet om bilen kostar 40kr/mil och parkeringsavgift på det.

Allt beror ju på. En kompis betalar gatuparkering zon2 (245kr) + trängselskatt + milkostnad när han känner att han har litet pengar över och har rätt feeling. (Han åker buss eller joggar oftast/alltid till jobbet) men hans tjejjmatte blir ju betydligt bättre än min. Han kan alltså köpa nästan dubbelt så dyra cyklar som jag.

I Nederländerna förklarade killen från cykelbutiken att män kunde säga till deras kvinnor att ett det alufälgar till bilen kostar mer än en fin lvgcykel (lite daterad för att kvinnor också köper dyra cyklar nuförtiden).

Tillbaka
Topp