Pfaff
Aktiv medlem
Jag vill låna verktyg-tråden...
Tyvärr, 22 ja men inte nedslipad. Nån annan får ta stafetten.Jag kan ha en nedslipad blocknyckel men hoppas inte för mycket. Återkommer i PM om den finns…
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr, 22 ja men inte nedslipad. Nån annan får ta stafetten.Jag kan ha en nedslipad blocknyckel men hoppas inte för mycket. Återkommer i PM om den finns…
Ja. Bara att komma över :)Någon som har en adapter för att lufta shimano road-bromsar? Tydligen var inte den tidigare defactostandarden tillräckligt bra.
I Malmö, ska jag kanske tillägga.
Kanske lite sent, men jag har en sådan om du fortfarande behöver. Pm.Någon i Stockholm som har ett park tools BBT-4 vevlagersvertyg? Hade gärna velat få loss vevlagret i helgen :(
![]()
Visa bilaga 773283
Löste sig på annat håll, tack ändå :)Kanske lite sent, men jag har en sådan om du fortfarande behöver. Pm.
Med vänlig hälsning,
Bara besvär det där. Knacka ur inifrån med en tjock skruv och klubba bara. Sen när nya ska i så fetta in hålet och använd en hylsa på yttre lagerbanan och knacka i försiktigt med klubba. Dom sitter så löst ändå. Har använt press och avdragare exakt en gång, sen aldrig mer.Hej! Sitter på ett litet problem. Skulle behöva byta några industrilager i naven. Letar efter någon som har lagerutdragare/lagerhammare samt en lagerpress i stockholmsområdet som man skulle kunna få låna mot några öl eller något annat.
Med vänlig hälsning
Edit: innerdiameter 9mm, ytterdiameter 20mm
Och har man ingen hylsa av rätt dimension kan man alltid ta det gamla lagret och använda för att knacka in det nya, det har ju garanterat rätt dimension..Bara besvär det där. Knacka ur inifrån med en tjock skruv och klubba bara. Sen när nya ska i så fetta in hålet och använd en hylsa på yttre lagerbanan och knacka i försiktigt med klubba. Dom sitter så löst ändå. Har använt press och avdragare exakt en gång, sen aldrig mer.
Finns i Tyresö.Hej! Sitter på ett litet problem. Skulle behöva byta några industrilager i naven. Letar efter någon som har lagerutdragare/lagerhammare samt en lagerpress i stockholmsområdet som man skulle kunna få låna mot några öl eller något annat.
Med vänlig hälsning
Edit: innerdiameter 9mm, ytterdiameter 20mm
Jag får tacka, men med ett pressat schema så blir det nog lite svårt... Lutar åt att köpa en av bättre typ ändå. Buy once, cry once... (& use once, with a happy face).... :)Jag har några mil utanför stan men blir mycket bök för en biltematång.
Hur använder jag den till mina pressfit-lager?124 cm skiftnyckel finns att låna i Stockholm. Tar alla vevlager utan problem :-)
Hur använder jag den till mina pressfit-lager?
Det gör du inteHur använder jag den till mina pressfit-lager
Käftarna tvärs över och skruva bara?Hur använder jag den till mina pressfit-lager?
Är inte helt med på hur du menar.Käftarna tvärs över och skruva bara?
En käft på varje sida av ramen tänkte jag, och sedan bara pressa. Med tanke på storleken på nyckeln.
Tänk inte. Det blir bara fel.En käft på varje sida av ramen tänkte jag, och sedan bara pressa. Med tanke på storleken på nyckeln.![]()
Lite vanligt allmänt bankande då?Tänk inte. Det blir bara fel.![]()
Ingen?Hej! Nån som har gängtapp för BSA gänga invändigt till vevlager att låna ut i Stockholm?. Standard gänga - 1,37 tum diameter och 24 gängor per tum.
Jo. Men i Malmö…
Har inget själv och bor på fel ställe ändå, men jag tror man får ha lite överseende med att folk som köper ett ganska dyrt verktyg kanske inte är superpepp på att låna ut dem hur som helst... Åka gratis en hållplats med bussen VS åka gratis till Mallis på flyget kanske är en bra jämförelse IRL?
Jag tog med en ram till en cykelhandlare. 60kr för att rensa gängorna
Hur bråttom är det?Någon i Gröndal (Stockholm) med omnejd som har en vettig styrlagerpress?
Har gett upp efter ca 400 försök med mitt budgetverktyg.
Det gäller ZS44/EC44. Tack på förhand!
Lite snett är också rakt, brukar jag säga till kunderna när jag bygger kök.Det går säkert att hamna fel i toleranserna men annars är det bara att tvinga i den även om det drar lite snett. Lite snett, för mycket är nog dåligt.
Lite snett är också rakt, brukar jag säga till kunderna när jag bygger kök.
”Du fattar inte detta Roger. Jag försökte spexa lite. Det var ju roligt.”Poängen här är att kopparna dras rakt på slutet när de går i lite snett. Min erfarenhet är dock att det bara blir mer snett när man börjar lite snett.
Köket är väl ändå rakt, huset kan nog va snett? ;)Lite snett är också rakt, brukar jag säga till kunderna när jag bygger kök.
Faktiskt! Man får enna anpassa. Det får inte stöta ögat, så det händer att jag får montera grejer ordentligt snett för att kompensera för sneda väggar, böljande golv etc.Köket är väl ändå rakt, huset kan nog va snett? ;)
Faktiskt! Man får enna anpassa. Det får inte stöta ögat, så det händer att jag får montera grejer ordentligt snett för att kompensera för sneda väggar, böljande golv etc.
Det är sällan man går omkring med långpass i köket och kollar graderna..![]()
Jag målade om sovrummet häromdagen, spacklade och slipade upp en risig vägg. Gick med vattenpasset och kollade om den var rak .. Den gick i 5 mm stora vågor hela vägen. Men, de är så pass stora att det inte syns eftersom det inte är släpljus längs väggen :) 50-talsbetong.Faktiskt! Man får enna anpassa. Det får inte stöta ögat, så det händer att jag får montera grejer ordentligt snett för att kompensera för sneda väggar, böljande golv etc.
Det är sällan man går omkring med långpass i köket och kollar graderna..![]()
Spisen är alltid rak, det är sen gammalt.Det är dock jobbigt när allt fett i en stekpanna rinner till en sidan.
Du skulle inte ha kollat! Nu kan det bli svårt att släppa..Jag målade om sovrummet häromdagen, spacklade och slipade upp en risig vägg. Gick med vattenpasset och kollade om den var rak .. Den gick i 5 mm stora vågor hela vägen. Men, de är så pass stora att det inte syns eftersom det inte är släpljus längs väggen :) 50-talsbetong.
Nejdå det är lugnt. Jag stör mig mer på att det syns att jag är dålig på att maskera rakt så det löser sig :)Du skulle inte ha kollat! Nu kan det bli svårt att släppa..![]()