Köpa ny xc/stig hoj
Nu är Allebike Wild släppt/presenterad. Vad tycker ni? 44500 för en XT med uppgraderade kolfiberhjul. Värt ett köp?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, men det kan jag nog tycka. XT och kolfiberhjul för det priset kan nog inte benämnas annorlunda. Men vilka kolfiberhjul? Prisskillnaden mellan en vanlig XT och ditt pris antyder något trist, eller att du får en schysst deal.Nu är Allebike Wild släppt/presenterad. Vad tycker ni? 44500 för en XT med uppgraderade kolfiberhjul. Värt ett köp?
Nu är Allebike Wild släppt/presenterad. Vad tycker ni? 44500 för en XT med uppgraderade kolfiberhjul. Värt ett köp?
Jag vet inte riktigt om jag ska vara helt ärlig. Visst får man rätt bra komponenter för pengarna men personligen hade jag valt en Epic Evo eller dylikt över denna 9 av 10 gånger. Nu är jag ju lite partisk men för min Fourstoke LT är det 10 av 10 gånger.Vad tycker ni?
Misstänker Portugal pga enbart två ramstorlekar, men samtidigt så är det inget dom skyltar med. Lätt värt en massa tusingar extra för en ram gjord i EU. Det är ju premium.jo fast om man inte ens ändrar ramstorleken mellan storlekarna är det nog inte så sannolikt att man ändrar kedjestagslängden ;)
Jag tycker den ser ut som en gammal Allebike, boxig och trist design, med lång reach för en L eller väldigt låg stack för en XL, svårt att få den att passa den stora massan tror jag.Ganska många andra cyklar jag skulle välja före denna, tycker det är ett riktigt märkligt beslut att bara ha två storlekar, så gjorde de ju inte förr. Är denna också gjord i Portugal eller är det kina-tillverkat?
Fast har man lärt sig vikta framhjulet med korta kedjestag på en L /XL ram, så finns det ingen uppsida med längre kedjestag. Mest nackdelar.Är väl rätt omodernt att inte ändra cs med övrig storlek också, iaf erbjuda två olika.. (Det har hänt rätt lite med cykelgeo de senaste åren sen hetsen med LLS lugnade ner sig, men det är väl en av förändringarna till det bättre jag kan komma på.)
Fast har man lärt sig vikta framhjulet med korta kedjestag på en L /XL ram, så finns det ingen uppsida med längre kedjestag. Mest nackdelar.
Hade varit bättre om S/M ramarna fått mindre bakhjul, så att dom kunde ha ännu kortare kedjestag ist.
Nostradamus spår att det blir den nya trenden i framtiden. ;)
Det behövs inte ett mindre bakhjul. Många (XC-)cyklar har 430 mm "kort" kedjestag.
Hela diskussionen och marketing med "proportionellt" är just mest marketing. Skillnaden i längd av kedjestag mellan två storlekar brukar vara 3-4 mm som är mindre än 1% medan skillnaden i längd av åkaren är 5-6%, så nästan försumbar. Det ger problem för länge åkaren för att tyngdpunkten hamnar mycket närmare ovanför bakaxeln.
Jag är ingen expert i kurvtagning och har inte (systematiskt) provat olika kedjestaglängder så jag kan mig inte uttala om det.
går vajer/slang genom styrlagret?