MrSthlm
Aktiv medlem
[Kalender] Uppsala – Trondheim – Uppsala 1500 km
Hänt en del i Sverige oxå ! https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Fyrisvallarna
Vi får fortsätta denna diskussion i Vikingatråden innan vi blir (mer) hatade.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hänt en del i Sverige oxå ! https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Fyrisvallarna
Dom enda Vikingarna hittills är väl Sörman och Henrysson (det lilla jag begriper)
Kul att du anmält dig.![]()
Jag försöker maila till info lådan men det studsar.
<info@pilgrimbrevet.se>: host salome5.rosnix.net[92.243.26.4] said:
451-213.80.101.71 is not yet authorized to deliver mail from 451
<prodesse@bahnhof.se> to <info@pilgrimbrevet.se>. Please try later.
OK jag provar att skicka igen.Ingen fara, det är bara s.k. greylisting (https://en.wikipedia.org/wiki/Greylisting_(email) på wikipedia). Mail från okända avsändare och särskilt från okända servrar kommer att dröja en stund innan de accepteras (så att - om det det hade varit något försök till spam - någon administratör för nätverket hinner stoppa dem).
Men 451 och allt som börjar på 400 är bara ett tillfälligt misslyckande till leverans; din e-postleverantör kommer om de gör korrekt fortsätta försöka, och lyckas om en stund. Kan vara att din studs är en varning om att brevet inte blivit levererat ännu?
(Sen är bahnhof.se vad jag vet en föredömlig internetleverantör, men servern kände bara inte igen den först)
Härligt! Välkommen tillbaka till Randoscenen @MrSthlm Vi har saknat dig! Vi ses i Uppsala!Har haft sömnbrist under ca tre år i väntan på försök till revansch.
Minns en tid då alla ville ha ett prestigelopp ifrån Stockholm. Ett lopp vi kunde vara stolta över och ett sätt att bidra till ett bättre cykelsamhälle. När vi senare skulle materialisera denna dröm blev det svårare. Det visade sig att våra drömmar skilde sig lite åt i detaljerna och ibland fundamentalt varför vi gick lite vilse i denna dröm. Per Eric blev den av oss som lyckades få vår dröm till verklighet. Jösses vad bra han lyckades. Idag blev loppet verklighet för tredje gången och fullbokat dag ett. Hatten av för Per Eric. Men med lite eftertanke så är nog äran minst lika stor för arrangörerna. Så hatten av för Erik och Petra. Känn er ruggigt stolta. Har själv turligt nog lyckats få en plats och tänker njuta av varje kilometer. Ruggigt kul av att få vara en del av detta.
När körs funktionärsloppet? Jag är lite långsam så jag hoppas minst 30 dagar innan.Varmt välkommen som volontär! Bästa sättet att uppleva UTU utan att cykla långt! Läs mer och anmäl dig på pilgrimbrevet.se/volunteer/!
Nu har jag provat att skicka från en annan mail men får samma felmeddelande. Kan du se om mailen kommer fram eller inte?Ingen fara, det är bara s.k. greylisting (https://en.wikipedia.org/wiki/Greylisting_(email) på wikipedia). Mail från okända avsändare och särskilt från okända servrar kommer att dröja en stund innan de accepteras (så att - om det det hade varit något försök till spam - någon administratör för nätverket hinner stoppa dem).
Men 451 och allt som börjar på 400 är bara ett tillfälligt misslyckande till leverans; din e-postleverantör kommer om de gör korrekt fortsätta försöka, och lyckas om en stund. Kan vara att din studs är en varning om att brevet inte blivit levererat ännu?
(Sen är bahnhof.se vad jag vet en föredömlig internetleverantör, men servern kände bara inte igen den först)
Försök bli volontär på Trondheimskontrollen!Jag hängde på låset och kom in till anmälningssidan, men platserna tog slut medan jag fyllde i mina uppgifter. När jag sedan försökte registrera mig på reservlistan fick jag meddelande om att mail-adressen redan var registrerad och jag misstolkade det som att jag automatiskt hade lagts till där, men det var tydligen från när jag körde loppet förra gången. När jag hade lyckats fått en inloggningslänk och lagt till mig på reservlistan så var jag så långt ner att jag antar att det inte blir något lopp för mig.
Får se om jag kanske ställer upp som volontär istället. Om jag cyklar till och från kontrollen så blir det ju nästan som att köra loppet![]()
Ni skulle ha skrivit in i det finstilta att deltagarna i den riktiga turen lovar att ställa upp som volontärer för volontärloppet! Inte annat än rättvist kan jag tycka. Eller inte ...Beklagar att du inte fick plats - just i går i alla fall. Det kan finnas chans, men du är också varmt välkommen som volontär, det vore roligt!
Det går så klart utmärkt att cykla till kontrollen (jag gjorde så på LEL en gång), bara du är där innan ordinarie börjar trilla in.
Vi kommer också erbjuda ett volontärlopp på UTU: Alla som ställer upp som volontär har möjlighet att köra själva turen 1-2 veckor innan start. Det kommer mycket troligen räknas som "riktigt" deltagande med holologering och allt. Däremot är det av förklarliga skäl inte samma servicenivå utan mest gör-det-själv.
Så kan det vara, jag bara gissade att det var A B C D och då verkade det logiskt med 15 men jag ser inga i B. Nu ser jag inte heller någon i D. Jag ändrar mitt inlägg ovan så ingen blir lurad.C-serien startar väl 11.00?
De snabba cyklisterna räknar med att de får starta i sin favoritgrupp ändå. ;-)Ja, det är kl 11:00. E-serien startar 15:00 och G-serien (ingen som vill köra det än?) kl 19:00.
Lurigt med starttid, men efter en stunds tvekan blev det 11:00. Tänkte att det vore nog inte så dumt med en hotellnatt i Uppsala innan och då vill man ju inte missa frukosten. Tänkte även att det kan vara bra om volontärerna hinner bli lite inkörda så att pannkakorna, pastan och övrig förtäring når sin kulinariska peak. Det skall bli kul det här. Längtar redan. Är det någon som har börjat med excellcyklingen och har ett sheet att dela med sig av?
Vi gör koll / stickprov vid incheckning, och då räcker det till exempel att visa på homologering på randonneurs.se eller motsvarande sidor. Har du något annat som styrker att du kört går det bra också.Hur och var bekräftar jag att jag har kvalificerat mig med 300 eller 1200?
Jodåserru...nu är det nåturningbakk.
fast rutten går ju in på ena sidan och ut på andraJorå, du får vända i Trondheim ;-)
fast rutten går ju in på ena sidan och ut på andra