Bästa cykelbutiken i Stockholm och Göteborg?

Joadoa

Aktiv medlem
Hej! Jag tycker det är så förbaskat tråkigt att handla på nätet och stödjer gärna lokala butiker. vilken är den bästa butiken i Göteborg eller Stockholm som säljer MTB kläder och skydd och annat gears?

Göteborg: MTBStore. Dock är de väl Skistore nu på vintern, så lite osäker på hur mycket cykelgrejer de har i butiken off-season. Eventuellt inget.

Jag känner inte till en cykelbutik som har mer än bara några MTB kläder och enstaka skydd.

Cykelcity på Söder och Cykelhuset Upplands Väsby. Den senare har otroligt stort sortiment av ffa racer i övre pisklassen. Klart värt ett besök! 👍🏻
Spännande hur det kan skilja i upplevelse. Varje gång jag varit in på cykelcity har jag bara upplevt att jag stör någon obrydd snubbe i kassan.

Duktiga mekaniker däremot

Jag har fått outstanding service på Cykelcity, men det kanske skiljer lite beroende på vilken personal som man råkar få. Fast det kanske inte är rätt butik om det är MTB-grejer som man söker då de fokuserar mer på LVG/gravel?

Jag har fått outstanding service på Cykelcity, men det kanske skiljer lite beroende på vilken personal som man råkar få. Fast det kanske inte är rätt butik om det är MTB-grejer som man söker då de fokuserar mer på LVG/gravel?
Håller med DT här, de är bra på service och snabbare än vad de först säger. Har nyss hämtat ut min fincykel efter en genomgång och allt är topp utom en sak och det stör mig gruvligt.
Min cykel är vit, den var extremt nedsolkad av oljiga händer. Hoodsen på bromshandtagen var mer svarta än vita och när jag påpekade hur smutsig den var knorrades det och en tvätt föreslogs men utan glädje eller ursäkt. Jag fixade det själv hur enkelt som helst men det solkar ner känslan...... Mekaniskt, utförande, inget att gnälla på....

Tillbaka
Topp