Flera hjul, köper jag rätt?
Hallå där, jag vill ha ett kolhjulpar till min racer. Förväntar mig inte att bli snabbare eller så bara lite mer känsla i cykeln. Det ska sitta 30mm Vittoria corsa pro på hjulen med TPU slang.
Sen är då tanken att orginalhjulen kommer få ha ett par 38mm Barlow Pass René Herse. Finns en del fina grusslingor där jag bor och detta skulle göra cykeln lite mångsidigare samt att när jag väl tar en fin LVG runda har cykeln sin lättaste och snärtigaste spec. Cykeln är en Canyon Endurace cf7 -24 går lätt in 40mm även om inte specen säger det.
Hjulen jag tänkt är dessa.
Lightbicycle.com Falcon Pro AR35 DISC
Specade på detta vis
Tänker jag rätt, ska jag ändra något i specen eller är det bara trycka på köp?
Tacksam för lite input

//Elgstrand
Sen är då tanken att orginalhjulen kommer få ha ett par 38mm Barlow Pass René Herse. Finns en del fina grusslingor där jag bor och detta skulle göra cykeln lite mångsidigare samt att när jag väl tar en fin LVG runda har cykeln sin lättaste och snärtigaste spec. Cykeln är en Canyon Endurace cf7 -24 går lätt in 40mm även om inte specen säger det.
Hjulen jag tänkt är dessa.
Lightbicycle.com Falcon Pro AR35 DISC
AR35 Disc Carbon Road/CX/Gravel Wheelset - Light Bicycle
AR35 wheelset of 28 ext width 35 depth is aero-optimized for 23c-43c clinchers. The 35mm wheels are light, dynamic, durable, well-rounded. For road/gravel bikes.
www.lightbicycle.com
Specade på detta vis
Tänker jag rätt, ska jag ändra något i specen eller är det bara trycka på köp?
Tacksam för lite input
//Elgstrand
Senast ändrad: