[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Fick bli en hetvägg igår.

Bilagor

• IMG_20260114_164948.webp
    IMG_20260114_164948.webp
    114.4 KB · Besök: 33
Jag tycker inte det är roligt när man förändrar traditioner. Utan jag tycker att man ska försöka hålla det så traditionellt och äkta och riktigt som möjligt, framförallt ”när” man äter bakverken, säger Edward Blom.

Jag tycker inte det är roligt när man förändrar traditioner. Utan jag tycker att man ska försöka hålla det så traditionellt och äkta och riktigt som möjligt, framförallt ”när” man äter bakverken, säger Edward Blom.
Ja, fy tusan för folk som har det traditionellt och äkta när de inte äter bakverken. Det är verkligen bortkastat.

Om vi alla gjort som våra förfäder hade vi alla levt på stenåldern.

Det är väl i och för sig länge sedan Blom blev obsolet.

Om vi alla gjort som våra förfäder hade vi alla levt på stenåldern.

Det är väl i och för sig länge sedan Blom blev obsolet.
Intressant hur skippandet av traditioner fört evolutionen framåt, jag har svårt att se en koppling.
Huruvida du anser ngn vara obsolet hindrar inte personer att ha en åsikt, det känns inte helt ok.

Vissa tycker om tradition, många länder håller hårt på dessa med festivaler, karnevaler mm. Jag har svårt att förstå varför kräftpremiär, fettisdagen mm måste undermineras så pass att det ska bli något nytt koolt att frossa i🤣

Intressant hur skippandet av traditioner fört evolutionen framåt, jag har svårt att se en koppling.
Huruvida du anser ngn vara obsolet hindrar inte personer att ha en åsikt, det känns inte helt ok.

Vissa tycker om tradition, många länder håller hårt på dessa med festivaler, karnevaler mm. Jag har svårt att förstå varför kräftpremiär, fettisdagen mm måste undermineras så pass att det ska bli något nytt koolt att frossa i🤣
Även utvecklade varelser kan leva i förtryckande strukturer.
Jag har inte hittat någon från att ha en eller uttrycka din åsikt; det här vi alla rätt till, och det om något kan vara en våg till utveckling.

Vem har påstått det är coolt att frossa? Och vintern koppling skulle det ha till att någon äter en bulle med grädde i januari?

Det står givetvis var och en fritt att delta i karnevaler, eller att invänta Fettisdagen innan årets första semla inmundigas. Jag har stor förståelse för att det kan förhöja upplevelsen för vissa, och för att det finns de som trivs med ett visst ramverk för sin tillvaro. Ett sådant beteende här min fulla respekt och jag har inga intentioner att försöka ändra det hos någon annan. Jag hoppas alltid på ömsesidig respekt för hur jag väljer att leva mitt liv.

Tillbaka
Topp