Vänta på paket-tråden! Del. II

Nu när man är gammal så väntas det på en ljusblå hardtailram från nederländerna. Ska bli spännande!
Köpte även ett lätt hjulset på aliexpress men det kommer i kanske februari...

Plötsligt kommer alla leveranser från Bike24 via Schenker till lokala tobaksaffären med SMS-avisering om att de är tillgängliga för utlämning... Dags att köpa triss?

Min man just i en paketbox. Jag fick ingen val, men det borde funka. Snabbt också, beställde på söndagskväll (men det borde väl vara rätt lugn nu, inför black friday).

Då var det min tur att sitta och vänta på FedEx. Planerad leverans var från början idag innan 18. Sen blev det lite mer detaljerat och beräknat till mellan 9.40-13.40. Nu har 13.40 passerat och status är åter satt till innan 18.00. Problemet är bara att de inte ens verkar ha scannat in det någonstans i Sverige. Har jobbat hemifrån idag bara pga detta och något enkelt sätt att få reda på vad de håller på med verkar ju inte finnas. Sopigt

1765287838628.webp

1765287810540.webp

Då var det min tur att sitta och vänta på FedEx. Planerad leverans var från början idag innan 18. Sen blev det lite mer detaljerat och beräknat till mellan 9.40-13.40. Nu har 13.40 passerat och status är åter satt till innan 18.00. Problemet är bara att de inte ens verkar ha scannat in det någonstans i Sverige. Har jobbat hemifrån idag bara pga detta och något enkelt sätt att få reda på vad de håller på med verkar ju inte finnas. Sopigt

Visa bilaga 807229

Visa bilaga 807228

Dom kan ha lämmnat paketet till en 3 parts leverantör typ postnord eller liknande och då tar uppdateringarna tid. Hade samma problem med mitt fedex paket

Är det någon mer som haft problem med leveranser från Rapha på sistone?
Beställde för drygt tre veckor sedan och fick en DHL-tracking som inte rört sig sedan dess..

Har frågat Rapha och enligt dem har paketet fastnat i tullen 🤷‍♂️ har sedan fått fyra meddelanden från deras kundtjänst som ursäktar sig och att de jobbar med det, men ännu ingen konkret förändring. Trodde de hade lager i EU numera för att undvika tullhanteringen.

Hade även problem med mitt senaste köp i somras 😡

1765302295694.webp

Rookie :)
Jo, jag var hemma förra onsdagen, de bemöda sig bara inte med att ringa på dörren. Elektronisk ringklocka som loggar alla ringningar och loggen är tom den tiden.

Visa bilaga 807276
Rookie :)
Jo, jag var hemma förra onsdagen, de bemöda sig bara inte med att ringa på dörren. Elektronisk ringklocka som loggar alla ringningar och loggen är tom den tiden.
Föredömligt uselt. Men ändå lite vettiga uppdateringar i ditt fall. Här har det varit knäpptyst i över ett dygn så man kan ju undra om grejerna ramlat av lastbilen. Men de är i alla fall optimistiska fortfarande 😂

1000025355.webp

Föredömligt uselt. Men ändå lite vettiga uppdateringar i ditt fall. Här har det varit knäpptyst i över ett dygn så man kan ju undra om grejerna ramlat av lastbilen. Men de är i alla fall optimistiska fortfarande
Nja, jag har fått ett par uppdateringar på mail/sms att de ska leveras men inget har hänt. I söndags morse fick jag ett mess att det kommer att leveras ...wait for it... förra fredagen :D

Mot bättre vetande lades en beställning hos Bikeinn.. Snåltarmen tog över.
Får se, ifall jag hinner få ett par diskreta skärmar i år? I annat fall bjuder jag på skrattet. Edit: 19/12 kom paketet, levererat till dörren!
1332.webp

Senast ändrad:
Beställt från två olika tyska cykeldelsaffärer.
Båda börjar med DHL genom Tyskland för att sedan gå över till PostNord här i Sverige.
Hemleverans på båda men det ena kunde jag få till ombud men inte det andra.

Hur kommer det sig att man blir ”tvingad” till hemleverans?

Senast ändrad:
Beställt från två olika tyska cykeldelsaffärer.
Båda börjar med DHL genom Tyskland för att sedan gå över till PostNord här i Sverige.
Hemleverans på både men det ena kunde jag få till ombud men inte det andra.

Hur kommer det sig att man blir ”tvingad” till hemleverans?

Både vanliga tyska DHL, ingen DHL Freight? Kanske skickade en butik kontaktuppgifter till DHL och de andra inte?

Både vanliga tyska DHL, ingen DHL Freight? Kanske skickade en butik kontaktuppgifter till DHL och de andra inte?
Vanliga tyska DHL. Mailen från DHL ser likadana ut, bara loggan från butiken som skiljer i DHL-mailet.
Båda skickades i måndags och det ena kunde jag hämta ut idag och det andra kommer med lantbrevbäraren på måndag.
Det som jag hämtade hos ombudet idag hade annars kommit med samma bil på måndag.

Inget idag heller. Fick meddelande om att det skulle komma igår, men sedan helt tyst. Registrerade ett konto på FedEx för att kunna prata med en människa. Kom till en support i Inden som läste upp det som står på sidan på bilden, jag orkade inte ens blir upprörd utan tackade och önskade trevlig helg.
1765549206613.webp

Väntar på en brun Brooks D-shape sadelväska. Ville gärna betala ännu lite mer hos Farrar & Tanner, men fick nöja mig med nytt från Tradera..
1404.webp

Senast ändrad:
nu får man vänta... :/

skulle fått ett stort paket i måndags egentligen, var ledig och hemma hela dagen men det dök ju inte upp. Nu verkar det inte som det ska komma imorrn heller.

Dessutom två andra paket som skulle kommit i veckan. Olika fraktbolag alla tre.

Sen var tjejen och handlade på Lidl alldeles nyss och sade att det var rätt tomt på mat. Mycket som saknades så hon fick ta gamla frysta grejjer.

Verkar som alla fraktbolag tagit paus och väntar tills snön töat bort!?

nu får man vänta... :/

skulle fått ett stort paket i måndags egentligen, var ledig och hemma hela dagen men det dök ju inte upp. Nu verkar det inte som det ska komma imorrn heller.

Dessutom två andra paket som skulle kommit i veckan. Olika fraktbolag alla tre.

Sen var tjejen och handlade på Lidl alldeles nyss och sade att det var rätt tomt på mat. Mycket som saknades så hon fick ta gamla frysta grejjer.

Verkar som alla fraktbolag tagit paus och väntar tills snön töat bort!?
Dags att hamstra skithuspapper!! ;)

Tur att jag var nyfiken. Började sakna Tradera-paket med Spec.jacka. Visade sig att Pestnord hade "sms:at" avin redan. Undrar till vem?
Säljaren hade dock kvar kollinummer, så jag kunde hämta hos utlämningsställe. Nu skall jag bara topsa cykeln, så vi stämmer in på gängse fördomar!

Nu har FedEx tagit priset.

Var ledig idag för jag skulle få ett efterlängtat paket som skulle komma just idag.

Hemma hela dagen och väntar på att antingen dörrklockan eller luren ska pingla. Har inte avvikit en tum från telefonen hela dagen.

Men så alldeles nyss kom det "kunde inte leverera. kunden inte tillgänglig". Sedan har de bifogat en bild på uppfarten till vårt område!! (osäkert på om det är taget just idag, skulle kunna vara, ljuset och snön stämmer).
Men borde de inte tagit bild på vår dörr om de nu provat att leverera???
Det är ju helt bisarrt sjukt om de åkt hit och inte orkat kliva ur bilen för att gå 50m till vår dörr och sedan bara skitit i det och åkt vidare!?

Det står även att "door tag will provide" ...mer information. Typ. Jag har inte fått nån jävla door tag heller, och ingen brevlådan heller.

Ska ringa dem imorrn och höra vad det är frågan om

/edit: nä idag kom det, fast till Instabox, det var lite underligt eftersom det hade speciella instruktioner att levereras hem. Jaja, man ska inte ha några speciella förväntningar visst

Senast ändrad:
Nu beställde jag iofs igår kl 19:30 och det är påsk och röda dagar och allt det där men jag tycker ändå att det är förjävligt att inte mitt paket är framme än!

Mitt paket jag beställde idag för någon timme sen får också gärna snabba på lite.

Lovar dagis-Trump... Det blir sista (bilrelaterade) Kina-beställningen, för min del!
Ett ombyte att ha i folka-skuffen (ingen farlig Passat..). Idel snabbkonsumerade gifter.
Vardags-pedaler till cykel har däremot överraskat positivt.. jmf. med mer kända namn.
3440.webp

Nu beställde jag iofs igår kl 19:30 och det är påsk och röda dagar och allt det där men jag tycker ändå att det är förjävligt att inte mitt paket är framme än!

Mitt paket jag beställde idag för någon timme sen får också gärna snabba på lite.
Nu får det räcka. Hatar att det står ”Vi väntar på ditt paket” i appen och så kan det komma samma dag eller två dagar senare.

CAFB019F-DDE9-452C-8D1A-AE2C1EADB5E5.webp

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp