Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man har betydligt högre friktions tal i kalk kross än vad man har med granit kross då granit krossen rullar under hjulen därav den lägre friktionen.Spännande. Och intressant om det stämmer (jag har ingen anledning att misstro, men det vore som han nämner intressant att se resultat av riktigt vetenskaplig mätning), då resultatet blir lite mindre halka under vissa dagar under vintern, men garanterat dödshalt i en månad eller två när rullgruset ligger fritt. På totalen en rent negativ sak för säkerhethen för cyklister och gångare isf. dvs motsatt effekt som tänkt. Och då inte inräknat kostnaderna för utläggning och insamling, samt miljö och hälsokonsekvenserna av det samma. (Om nu även gångare får samma riskökning).
Ja du kan ju ta bort bilderna i din ingress20 år gammal tråd.![]()
Har det läkt?20 år gammal tråd.![]()
Det behöver man inte be vti om det finns broms data på Trafikverket då både av och Volvo sänder bromsdata till dom och det är direkt i från bilarna utan ägarens vetskap.Tro inte på allt som står på Facebook, bara för att det eventuellt passar dina egna tankegångar.
Be VTI göra en undersökning. VTI vet jag visserligen inte om de är intresserade av cyklande och cykelkärror, men ämnet kan ju utvidgas till motorfordon.
WSP har testat detta på uppdrag av SMC med en professionell testrigg. Grus på asfalt hade i deras undersökning ungefär samma friktionskoefficient som hårt packad snö (dvs. steget innan blankis).Såvitt jag vet har det inte gjorts någon studie i just detta av de stora institutionerna. Söker man, så hittar man antingen sådant som rör bilar, eller rent sommarväglag. Rullgrus för cyklar verkar vara ett okänt område.
Kul nog har VTI faktiskt gjort en mätningTro inte på allt som står på Facebook, bara för att det eventuellt passar dina egna tankegångar.
Be VTI göra en undersökning. VTI vet jag visserligen inte om de är intresserade av cyklande och cykelkärror, men ämnet kan ju utvidgas till motorfordon.