Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jensen sa:Mtb, racer? Jag hade personligen valt wheelmanifacture och deras som man skruvar ihop. Tex https://www.bike24.com/p2223492.html
jobni sa:Det är en MTB
Jag är ganska säker på att jag har adaptrar enligt bild, kan kolla om det är intressant.Ska byta vevlager på min frus gamla Niner som har PF30 68mm, vevpartiet är ett S700 med GXP.
Vilken soppa det är med vevlager nu för tiden, och just denna kombo verkar ha gått ur tiden. Några rekommendationer?
PF30 är 30mm i lagren, detta är 1st 24mms adapter och 1 st 22mms.Vad gör dom i sammanhanget? Jag är uppdaterad fram till man körde bsa-gängade med Hollowtech-vevar..
Det sitter ju något på plats idag, ingen aning om vad för har har bara läst specar.
Jepp, pf30. Om du ska byta axel så får du kolla efter lager som passar samma dia på vevhylsan.Så jag behöver ett pf30 68mm standard lager för bb30, alternativt ett helt nytt vevparti eftersom klingor är rätt slut med.
Det är dub som gäller idag, ngt mindre dia än 30.OK en sista fråga då. Är GXP en standard som fortfarande lever medans BB30 inte gör det? Om jag köper en ny Sram-vev, är det GXP då?
Det ramlar ju in flera DUB-vevar här på K&S med jämna mellanrum. Till bra pris dessutom.OK en sista fråga då. Är GXP en standard som fortfarande lever medans BB30 inte gör det? Om jag köper en ny Sram-vev, är det GXP då?
Om vi pratar BB30 som vevlager-std så är den väl lite på utdöende, men 30mm vevaxel skulle jag säga fortfarande är rätt vanlig, förutom hos sram som kör DUB (28.99mm) och Shimano som väl kör på med sin 24mm.OK en sista fråga då. Är GXP en standard som fortfarande lever medans BB30 inte gör det? Om jag köper en ny Sram-vev, är det GXP då?