Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte att det kalla vattnet kyler som gör temperaturdroppet där?
Fast vattnet är ju klart kallare på våren än på hösten om man pratar stora vattenmassor.Kallt vatten och kalla vindar. Har stuga i krokarna och man fortsätter överraskas av hur mycket kallare det känns så här på vår och höst jämfört med när man kommer från stockholm.
Fast vattnet är ju klart kallare på våren än på hösten om man pratar stora vattenmassor.
Jag vet bara från att om jag på våren cyklar ner mot Årsta havsbad brukar det kunna kännas klart kyligare på den delen som är närmast vatten jämfört med säg VH. Vind påverkar förstås. På hösten har jag inte riktigt samma upplevelse.
Absolut, men med höst tänkte jag mer oktober / november och då är det ofta mest iskallnordan som blåser :)
Sen är det inte direkt några vattenmassor som värms upp så där värst och de kyls snabbt ner med kallt vatten som tränger in.
På sommaren när det verkligen är "kanonväder" en längre period ska man vara glad om badvattnet kommer upp i strax under 20 C utanför Öregrund. Dagen efter kan det vara 14-15C beroende på hur vindarna ligger.
Det tar lång tid innan det blir någon som helst värme i vattnet där, och den försvinner fort.
Blåst kan absolut göra att det känns kallt (vindens kyleffekt). Här var det ju dock att temperaturen enligt prognosen skulle droppa rejält sista biten och där undrar jag om inte det kalla vattnet har en inverkan. Tittar jag på temperaturuppgifter så ser det ut att ligga runt 1 grad i Sthlms skärgård nu.Absolut, men med höst tänkte jag mer oktober / november och då är det ofta mest iskallnordan som blåser :)
Sen är det inte direkt några vattenmassor som värms upp så där värst och de kyls snabbt ner med kallt vatten som tränger in.
På sommaren när det verkligen är "kanonväder" en längre period ska man vara glad om badvattnet kommer upp i strax under 20 C utanför Öregrund. Dagen efter kan det vara 14-15C beroende på hur vindarna ligger.
Det tar lång tid innan det blir någon som helst värme i vattnet där, och den försvinner fort.
ICA Knuten!
Ville du ha gimorakan för dig själv?Nu har jag anslutit i Öregrund. Blev tvungen att släppa styrkegruppenefter ca 10 mil
Visa bilaga 825611
Ville du ha gimorakan för dig själv?
Imorgon har du svaret!
Vad hände mellan Knutby och Barkarby egentligen?
Ingen aning, jag har inget minne av sträckanVad hände mellan Knutby och Barkarby egentligen?![]()
Vad hände mellan Knutby och Barkarby egentligen?![]()
Nej, det var två triatleter ute på en träningsrunda som vi stötte på där. De två bortre i bilden, de var alltså inte med i loppetÄr tempohojen på Knutbybilden med i sällskapet?![]()
Imorgon har du svaret!
Du klarade dig rätt bra ändå. Tog mig en pinkepaus etc i typ Markim och Ilritorno kom ikapp och efter lite dividerande kunde vi fastlå att killen i grönt förefaller ha försvunnit efter Knutby.Kristi Brud. Jag skyller allt på Kristi Brud.
Ja, om skavankerna inte är alltför stora tycker jag man dagen efter brukar kunna känna sig lite nöjd med sig själv. Dessutom brukar det värsta "lidandet" förträngas rätt fort och man börjar fundera på nästa äventyr.Du menar träningsvärk och "baksmälla"?
Nä, lite nöjd är jag ändå. Jag har iofs hållt igång under vintern, inomhus och mtb, passen har dock varit max 1-2 timmar. Detta var andra asfaltpasset, det första var Södertörns pärla.
Så det finns ju en känsla av att jag klarade det, trots allt. Det var limp-mode med styrfart upp för många backar.
maila in en stravalänk elle rmotsvarande till nedan så ska jag få in det i resultatlistan.Missade ju tåget så det blev en solotur. Startade 20 över. Omotiverad och avhängd och smalfet började jag trampa i den lilla men ack så envisa motvinden. Så jag höll igen lite. Kände mig därför rätt fräsch i mål, ändå - förutom jävla ryggen. En fin dag, ändå!
maila in en stravalänk elle rmotsvarande till nedan så ska jag få in det i resultatlistan.Fin tur. Men tog ordentligt slut sista biten. Blev tuff kamp sista milen
maila in en stravalänk elle rmotsvarande till nedan så ska jag få in det i resultatlistan.
maila in en stravalänk elle rmotsvarande till nedan så ska jag få in det i resultatlistan.Ingen aning, jag har inget minne av sträckan![]()
maila in en stravalänk elle rmotsvarande till nedan så ska jag få in det i resultatlistan.
barkarby@randonneurstockholm.se
Jag har en grå finish när jag loggar in på ebrevet.maila in en stravalänk elle rmotsvarande till nedan så ska jag få in det i resultatlistan.
Hej,
Jag har använt ebrevet några gånger nu. Första gången var på MSR för några år sedan, då vill jag minnas att den fungerade utan problem.
För något år sedan körde jag en runda där Randonneur Stockholm hade en testrunda. Då lyckades jag inte checka in vid start, men förstod inte det förrän på första kontrollen, ingen panik, eftersom vi även hade stämpelkort.
I år har jag kört två lopp i Randonneur Stockholm med enbart ebrevet.
Vid bägge tillfällena har jag och de andra jag pratat med, upplever att det är väldigt besvärligt och stor risk för fel, så som när jag inte lyckats checka in på start ovan.
Problemet är att man måste stänga fliken och stänga webbläsaren och sen logga in igen för att se om incheckning "tagit". Det tar även väldigt lång tid för webbsidan att få svar (snurrande cirkel) när man loggar in.
Jag har Android av senaste snitt och tillåter allt som ebrevet frågar om, även de med iPhone berättar om samma/liknande problem.
Ett personligt önskemål om UX, är att kunna ha ett "kompakt" läge, så att man kan se "alla", beroende på hur många det är så klart, kontroller utan att behöva scrolla. och är det fler än vad som ryms på skärmen visas den/de senaste lyckade kontrollerna högst upp som "gröna".