Cykelkompisar i Stockholm?

miyatafarfar

Aktiv medlem
Tjena,

Min flickvän som inte alls är intresserad av cykling, cyklar, cykeldelar, min watt/kg ratio osv har börjat tröttna på att höra mitt tjat och jag vill inte plåga henne något mer.

Jag letar därför cykelkompisar i Stockholm som kanske vill ta en tur här och där ibland, alternativt uppdatera/peppa varann inom vår träning (tänk en ”gym bro” fast cykel) eller bara ge kudos på Strava.

Har (hyfsat) nyligen flyttat hit och bor i södra Stockholm, söder om söder, men kan tänka mig att ta mig lite varsom egentligen så länge det är inom rimliga gränser.

Är också ganska nyligen uppe på sadeln igen efter ett uppehåll, ca 100 pannor och en FTP på 155 W enligt TrainerRoad. Kör landsväg och mestadels inomhus nu men vill gärna ta fler turer utomhus också. Jag är inte snabbast i världen men vill gärna bli det och jobbar på det. Har aldrig kört i klunga, men hade gärna testat! Är dessutom inne på spåret att köra riiiiiktigt långa turer i framtiden om knät håller för det, tänk långsam endurance. Så ni vet förutsättningarna och vad jag går för (inte mycket i dagens läge).

I övrigt är jag en vanlig man i 29-års åldern trots namnet Farfar, intresserad av vintagecyklar, stålramar (kör dock aluminium nu, CAAD13), få upp min vo2max och träning i allmänhet.

Om någon känner igen sig eller vill ta en tur och/eller öl så hojta gärna till här i tråden eller PM!

Allt gott
MiyataFarfar

I Stockholm??? Det finns inga, du är helt själv :D

Söder om söder har du mycket bra lvg (Rosenhill, Sturehofs slott, bakvägen till Järna, Mörkö, Ekerö. Det finns även gott om klubbar vilket oftast är den enklaste vägen att hitta likasinnade. Normalt har de många grupper så oroa dig inte för ditt FTP.

Lycka till!

Du kan ju testa att cykla med ngn cykelklubb. Några som håller till på södra sidan om stan:

- Fredrikhof cyklar från Farsta
- Spårvägen från Källbrink
- Falken från Haninge/Västerhaninge.

(Med brasklapp för att jag minns fel eller är ouppdaterad)

Du kan ju testa att cykla med ngn cykelklubb. Några som håller till på södra sidan om stan:

- Fredrikhof cyklar från Farsta
- Spårvägen från Källbrink
- Falken från Haninge/Västerhaninge.

(Med brasklapp för att jag minns fel eller är ouppdaterad)
Fredrikshof brostugan ligger o kså heografisk bra till beroende på hur mkt söder om söder ts bor :) dom har introgrupper på måndagar!

Bra tips hörni! Ska kolla in. Hade nästan glömt bort cykelklubbar. Finns det några med snittålder som är något lägre? Spelar ingen roll om det är i stan isåfall.

Tjena,

Min flickvän som inte alls är intresserad av cykling, cyklar, cykeldelar, min watt/kg ratio osv har börjat tröttna på att höra mitt tjat och jag vill inte plåga henne något mer.

Jag letar därför cykelkompisar i Stockholm som kanske vill ta en tur här och där ibland, alternativt uppdatera/peppa varann inom vår träning (tänk en ”gym bro” fast cykel) eller bara ge kudos på Strava.

Har (hyfsat) nyligen flyttat hit och bor i södra Stockholm, söder om söder, men kan tänka mig att ta mig lite varsom egentligen så länge det är inom rimliga gränser.

Är också ganska nyligen uppe på sadeln igen efter ett uppehåll, ca 100 pannor och en FTP på 155 W enligt TrainerRoad. Kör landsväg och mestadels inomhus nu men vill gärna ta fler turer utomhus också. Jag är inte snabbast i världen men vill gärna bli det och jobbar på det. Har aldrig kört i klunga, men hade gärna testat! Är dessutom inne på spåret att köra riiiiiktigt långa turer i framtiden om knät håller för det, tänk långsam endurance. Så ni vet förutsättningarna och vad jag går för (inte mycket i dagens läge).

I övrigt är jag en vanlig man i 29-års åldern trots namnet Farfar, intresserad av vintagecyklar, stålramar (kör dock aluminium nu, CAAD13), få upp min vo2max och träning i allmänhet.

Om någon känner igen sig eller vill ta en tur och/eller öl så hojta gärna till här i tråden eller PM!

Allt gott
MiyataFarfar
Vill uppdatera beskrivningen lite också eftersom det snart är två år sedan det skrevs. Kör fortfarande landsväg men har börjat köra i grupp då och då så har väl hyfsad erfarenhet av det nu. Letar dock såklart alltid efter fler turkompisar eftersom schemat inte alltid tillåter klubbträningar osv och jag tycker inte det alltid blir så mycket socialt alltid utöver träningen i sig men det kanske är mitt fel också, de flesta (inklusive jag) vill ju bara direkt hem efter en vardagsträning. Hade varit kul med fler mid ride fikapauser osv.

FTP är svårbedömd eftersom jag kör så varierade pass långt/kort osv, mycket pendling. Men min FTP har enligt Garmin stigit till 216 nu iallafall. Målet är att träna oftare och hårdare i år men fortfarande inte så att jag tror att tävling hägrar på horisonten direkt.

Tillbaka
Topp