SIE
Aktiv medlem
[OT] Rekommendera en TV-serie...
Det tog mig rätt många avsnitt att komma in i det (medvetet) långsamma tempot. Men klart värt.Slow burn när det är bra! Inte så otippat från Vince Gilligan. :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det tog mig rätt många avsnitt att komma in i det (medvetet) långsamma tempot. Men klart värt.Slow burn när det är bra! Inte så otippat från Vince Gilligan. :)
Ettan vill jag minnas var bra och tvåan har fått bra kritik. Är det Prime de ligger på eller finns de någon annanstans?Ser om night manager season 1 inför 2. Den är inte dålig
Ja, primeEttan vill jag minnas var bra och tvåan har fått bra kritik. Är det Prime de ligger på eller finns de någon annanstans?
Hmm. Verkar vara en kopia av https://www.svtplay.se/sisi-kejsarinnan fast i den pratar de ungerska också (= bra).Kostymdrama av hög klass: Die Keiserin (Netflix)
Det har gjorts åtskilliga filmer och tv-serier om Sisi, inte minst Sisi & Ich:Hmm. Verkar vara en kopia av https://www.svtplay.se/sisi-kejsarinnan fast i den pratar de ungerska också (= bra).
Den har jag sett. Sevärd :-) Helt annan typ av serie än Landman. Hade lite problem med huvudkaraktären som var för skrikig och hetsig för mig. Men jag håller den som klart sevärd ändå.The Chair Company
Det är en riktig kvalitetsserie. En del otroliga vändningar också.Line of Duty. En enda lång cliffhanger. Verkar borta från Play men ska finnas på Netflix. 6 säsonger finns, en 7:e ska komma.
Visa bilaga 814542
Mm det är ju inte direkt så att man känner ”wow vad smidigt det är med streaming” längre.Får man önska att folk anger vilken streamingtjänst saker och ting kan hittas på? Det hade varit tacksamt med tanke på den djungel av tjänster som det finns nu.
Verkligen. Jag drömmer mig inte tillbaka till tiden när man fultankade, men det är ändå rätt talande att det som är smidigast att följa är saker som brittiska panel shows — in på r/panelshow och hämta ner mkv:er.Mm det är ju inte direkt så att man känner ”wow vad smidigt det är med streaming” längre.
Instämmer helt. Lågintensivt men sjukt spännande.Det är en riktig kvalitetsserie. En del otroliga vändningar också.
Favorituttryck: "bent copper"...
Den var inte perfekt men innan fanns Vodeville.se, men när jag kollade igår verkade den ha slutat funka helt.Har någon här tips på någon bra app som sammanställer alla ens "min lista" från de olika streamingplattformarna? Dagens i-landsproblem är ju att behöva öppna fem appar för att ta redan på vad man vill titta på.
Håller f ö med ovan talare om att videostreaming har lång väg att vandra, som om varje skivbolag skulle ha ett eget Spotify.
Tv4 play finns den påLine of Duty. En enda lång cliffhanger. Verkar borta från Play men ska finnas på Netflix. 6 säsonger finns, en 7:e ska komma.
Visa bilaga 814542
Jag romantiserar bilden av Small Town America under 70/80-tal, förmodligen då min uppväxt innehöll en stadig dos av:
1: Stephen King-böcker, och
2: Twin Peaks
Jag har aldrig sett om Twin Peaks men det vore ju så dags. Skall man göra det nu eller vänta tills det drar åt blötare och mörkare tider, med risk att dras in i ett nattsvart depp?
Jag kollade faktiskt första avsnittet när den kom, den gick väldigt snabbt från noll till hundra på Lynchskalan, kom då fram till att jag nog får ta det från början vid tillfälle.Tycker den är värd att se om, oavsett tid på året.
Sen finns det ju en tredje säsong som de gjorde för ca 10 år sedan (har inte sett den själv)
Ska testas!Precis kollat alla tre säsongerna av The Capture på HBO Max. UK Krim på samma tema (förräderi, plot twists, inhemsk terrorism, mediamanipulation) som Slow Horses, dock mer seriös och mindre ploj. Hög kvalitet, välförtjänt 8/10 på IMDB.