[OT] Rekommendera en TV-serie...

Jag kollar på The Killing på SVT-play.
Baserat på danska serien Forbrydelsen.
Säsong 1 och 2 handlar om samma fall, men var nästan för många avsnitt.
Säsong 3 är bättre tycker jag.
Har precis börjat på Säsong 4, den sista.

Rätt bra ändå för att vara en amerikansk remake.

Line of Duty. En enda lång cliffhanger. Verkar borta från Play men ska finnas på Netflix. 6 säsonger finns, en 7:e ska komma.
1770217689078.webp

Har någon här tips på någon bra app som sammanställer alla ens "min lista" från de olika streamingplattformarna? Dagens i-landsproblem är ju att behöva öppna fem appar för att ta redan på vad man vill titta på.

Håller f ö med ovan talare om att videostreaming har lång väg att vandra, som om varje skivbolag skulle ha ett eget Spotify.

jag hade en riktigt nice setup innan de fkade usenet. Helt automatiskt till plex.
Nu vet man inte vad som finns...bara att browsa HBO är mer jag orkar med och vad som finns på apple, paramount etc har jag ingen anining. Discovery har förresten ballat ur sen det gick i HBO

Har någon här tips på någon bra app som sammanställer alla ens "min lista" från de olika streamingplattformarna? Dagens i-landsproblem är ju att behöva öppna fem appar för att ta redan på vad man vill titta på.

Håller f ö med ovan talare om att videostreaming har lång väg att vandra, som om varje skivbolag skulle ha ett eget Spotify.
Den var inte perfekt men innan fanns Vodeville.se, men när jag kollade igår verkade den ha slutat funka helt.

Dokumentär om Lynyrd Skynyrd.
Inte en serie, men bra ändå!

Jag romantiserar bilden av Small Town America under 70/80-tal, förmodligen då min uppväxt innehöll en stadig dos av:

1: Stephen King-böcker, och
2: Twin Peaks

Jag har aldrig sett om Twin Peaks men det vore ju så dags. Skall man göra det nu eller vänta tills det drar åt blötare och mörkare tider, med risk att dras in i ett nattsvart depp?

Jag romantiserar bilden av Small Town America under 70/80-tal, förmodligen då min uppväxt innehöll en stadig dos av:

1: Stephen King-böcker, och
2: Twin Peaks

Jag har aldrig sett om Twin Peaks men det vore ju så dags. Skall man göra det nu eller vänta tills det drar åt blötare och mörkare tider, med risk att dras in i ett nattsvart depp?

Tycker den är värd att se om, oavsett tid på året.
Sen finns det ju en tredje säsong som de gjorde för ca 10 år sedan (har inte sett den själv)

Tycker den är värd att se om, oavsett tid på året.
Sen finns det ju en tredje säsong som de gjorde för ca 10 år sedan (har inte sett den själv)
Jag kollade faktiskt första avsnittet när den kom, den gick väldigt snabbt från noll till hundra på Lynchskalan, kom då fram till att jag nog får ta det från början vid tillfälle.

En av låtarna i det avsnittet fångade stämningen från originalet väldigt väl i en uppdaterad variant.

Years and Years verkar endast gå att se om man letar på, ehm, alternativa streamingsajter. Men den är nog fortfarande lika aktuell som när den gick på SVT Play för några år sedan.

Tanken var nog att serien skulle porträttera vår nutid om polariseringen drogs till det extrema, såhär några år senare känns det inte längre lika extremt, även om serien placerar sig rätt bekvämt i dystopi-kategorin.

Plot summary:

As Britain slowly turns into a dictatorship throughout the years, the lives of a typical busy family from Manchester converge on one crucial night in 2019.

Tillbaka
Topp