[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Du får väl skapa en ny tråd "[OT] Vad lyssnar Göran på för musik just nu och gillar han den egentligen?" och hoppas att jag kommer att posta lite OnT-inlägg. 😉

Som sagt, jag ser inte gillar som något binärt för en låt. Det kan finnas saker jag gillar och annat som jag inte gillar. Dessutom tycker jag inte gillar är något binärt i sig - var drar jag t.ex. gränsen för om jag gillar ett gitarrsolo eller inte?

Skulle nog säga att det totalt sett i en klar majoritet av det jag postar finns i alla fall någon del som jag gillar i någon utsträckning. Sen händer det att jag postar något som jag tycker är roligt för att jag inte hittar någonting jag uppskattar i det utan det bara är allmänt irriterande.
Det blir nog bra, lite besviken på att du inte verkade gilla Suffocation dock. 🥲 (men positivt att du gav dem en chans, att du orkade lyssna igenom en låt)

Tror bestämt jag har denna på first press vinyl, du kan få köpa den för 10 000 SEK, lyssnar inte på den så ofta. Jag räddade vid ett tillfälle en liten Frank Zappa samling från att kastas i ett soprum på Södermalm. (y) Just Zappa är det dock högst osäkert jag någonsin kommer vänja mig med fullt ut men spridda försök sker, det finns låtar jag gillar. 🙂
Tack, jag får nog avstå 😄

Bra. Corb Lund är väldigt ojämn. Min teori att kanadicker är det

Bilagor

• 20260422_200508.webp
    20260422_200508.webp
    277.3 KB · Besök: 9
Jim Morrisons sång på den här låten är inspelad precis efter att han varit på en dejt. Hans alkoholkonsumtion vid den här tiden hade gått överstyr så nån manager eller nåt fick för sig att det vore kanske bra om Jim kunde träffa en skötsam kvinna och lugna ner sig eller nåt. Kvinnan han blev ihoptussad med var Janis Joplin. De två mest självupptagna skitstövlarna i LA's rockscen vid tidpunkten, dejten sket sig totalt och Jim gick över till att kröka istället. Rejält tankad och arg som ett bi så bestämmer han sig för att han ska spela in sången till den här. Resten är rockhistoria.

Tillbaka
Topp