Tymewear är väl nästa steg för dig. Alldeles för dyr för min smak men det vore roligt att testa och förhoppningsvis få lite bättre pejl på sina zoner.
Överlag är väl det intressanta vad ni gör med datan. Garmin tycker jag är värdelöst. Strava är bra för enskilda aktiviteter, intervals.icu bra för långsiktig analys.
Lite intervals.icu-grafer jag kikar:
IF på aktiviteter >1h, ligger jag farligt nära 100% eller >100% är min angivna eFTP/FTP för låg:
Visa bilaga 826576
Power/HR där jag struntar i de låga värdena och fokuserar på de höga. Min slutsats är att jag i låga zoner har mer effekt relativt min puls i mars/april i år än förra året, men är inte riktigt lika fit som jag var under juli/augusti förra året.
Visa bilaga 826578
Träningsbelastning, vecka till vecka:
Visa bilaga 826579
W'-tracking för att kunna förstå hur jag ligger till. Använder W'-fältet i Strava med Sauce for Strava men default är 20kJ så trackar i intervals.icu för att kunna justera det.
Visa bilaga 826582
Och sedan vanliga CTL/Fitness-grafer, arbete över tid snittat över 2-3-4 veckor etc.
Pejlar in tid i zoner över längre tidsperioder, ibland ligger jag alldeles för högt på tröskel relativt Z2 eller för lite Z5 och uppåt etc.