[Kalender] Barkarby 600 Rättvik ToR

Just nu motvind hela rundan

141b1383-59e5-459e-8175-d4744cc339f8-1_all_3049.webp

Detta gör mig ju lite ledsen, detta lopp har gett mig så mycket upplevelser.
Första gången jag cyklade var jag klädd för sommarnatt, det blev minusgrader. Jag, @MrGunnar och ett par till tog in på en rastplatstoalett utanför Hedemora och höll igång handtorken tills det blev varmt, då somnade vi allihopa direkt.
Eller när @mkallstrom @Fastnav cyklade genom natten i det värsta regnväder jag varit med om, @Schlocum växelvajer gick av och istället för att justera kläder så försökte vi laga det. Jag bonkade så hårt, så även @A.Nilsson som tog tåget hem från Bålsta. Vi missade sub24 med minutrar, det grämde mig länge.
Senaste varvet körde jag solo från Örsundsbro, det var en fantastisk runda, inte så kallt på natten, bra vindar. Mina hörlurar dog mellan Falun och Hedemora så jag fick rawdogga sista 200km. Vattnet tog slut, så jag hade bara hårt blandad sportdryck mellan Avesta och Bålsta, jag mådde så illa. Stannande till hemma och startade ugnen så jag skulle kunna baka en pizza till frukost när jag kom tillbaka hem.

Senast ändrad:
Spännande stigning enligt den källan. Med tanke på att det inte finns någon 60-milare i Sverige med tillräckligt många höjdmeter för vad nu medaljen kallas så borde det i alla fall vara under 6000 höjdmeter för rundan.
Hmm, jag blev själv förvånad så jag kikade in rutten i biblioteket för våra lopp. ..Den rutten har "bara" 6272 höjdmeter.
Men det är hela 6273 utför. så det är mestadels utför, plättlätt mao

Nu är vi 4 anmälda.
Jag ska känna efter om jag vill ha mer motvind denna vecka. Vi hade väl en sisådär 18 h fostrande vind i lördgags, ni vet sådär jävla jobbigt att ...
Man kan inte prata med varandra
Man kan inte släppa styret
Man blir arg när man ser flaggor och lövträd
Även om det är hyffsat varmt fryser man
Det går långsamt
Det går l å n g s a m t
Stämplade in med en kvart till godo även denna upplaga, 423 km, En hedrande andraplats. Jag säger inte hur många lag som ställde upp.
Hatten av för ST som fick vajerbrott tidigt och cyklade dryga 330 km på stor och lillklingan

Nu är vi 4 anmälda.

Jag avvaktar med att skriva i tråden. Jag har inte haft ett bra rando-år hittils. en 200 gick ok men en 300 gick dåligt. Dessutom har jag svartrejsat en 200 som gick dåligt, och senast nu i helgen svartrejsade jag Barkabys Sandviken 400. Den gick jättedåligt. Jag bröt efter 370 km och 21 h, helt slut och en prognos på tre timmar för de sista 3 milen, om jag hade klarat det öht.

Problemet är att jag börjar må dåligt :sick: tidigt och får inte i mig tillräckligt med energi och vatten.

Så tänkte jag att "ja men 600, det är ju två 300 med en hotellnatt i mitten, det ska ju funka". Sen läser jag @Mange. och förstår att man tydligen kan bonka även på denna :oops:. (Men Mange är väl inte den som tar in på hotell för såna här korta rundor 🙃)

Samtidigt är jag ju anmäld till UTU, och känner viss stress över det :alien:

f_n va dyrt det är med hotell i Rättvik och Leksand den 30e...:oops:
Kolla in Falun, det är ju inte så långt efter Rättvik. Eller leta efter hyrsläp med box, där får du och cykeln plats utan problem. Finns appar där dom är utmärkta 😉 tex freetrailer
Men en non-stop är ju helfestligt, fyll på med vatten i Falun bara, finns inget innan Morgongåva eller Heby beroende på hastighet. Jag lyckades inte fylla på förrän Bålsta 🙃

Kolla in Falun, det är ju inte så långt efter Rättvik. Eller leta efter hyrsläp med box, där får du och cykeln plats utan problem. Finns appar där dom är utmärkta 😉 tex freetrailer
Men en non-stop är ju helfestligt, fyll på med vatten i Falun bara, finns inget innan Morgongåva eller Heby beroende på hastighet. Jag lyckades inte fylla på förrän Bålsta 🙃

Hur gör du med energi? Klämmer gel och godis? Stannar och äter "riktig" mat?

Alltså, det funkade ju för mig på ST...

Jag stannade och åt på donken i Hedemora och sen Max i Falun. Övrigt blev det sportdryck, gels och snickers/godis som köptes samtidigt som jag fyllde på flaskorna.

Men kolla öppettider, jag visste ju redan innan telefonkiosken att jag skulle hinna till Falun som stängde vid midnatt. Annars är det någon grill i Rättvik som gäller.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp