Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Därför att första meningen i trådstarten lyder:Varför hakar du upp dig på den uppiggande effekten? Det intressanta är väl den påstått blodtryckssänkande effekten? Eller menar du att Läkartidningen är en opålitlig källa i medicinska spörsmål? Det som dock inte framgår i artikeln är hur mkt kakao som har använts för uppgivna resultat.
Så av den anledningen tyckte jag det var intressant att nämna kakao.Frågan är vilket är bäst att ladda upp med inför en tidig cykelrunda? Kaffe eller te!
Detta stämmer inte. Det passerar visst blod-hjärnbarriären. Så jag skulle inte bry mig så mycket om vad som står på den sidan.Nåt sömnmedel är det knappast och uppiggande effekt finns högst troligt, men teobromin passerar till skillnad från koffein inte blod/hjärnbarriären (enl samma hemsida) och har en betydligt mildare effekt än koffein.
På att Teobromin tar sig in i hjärnan?Källa på det?
Skit samma. Det är bevisligen inte samma molekyl så att effekten skiljer sig är knappast otänkbart. Faktum kvarstår att den uppiggande effekten på människa är mild jmf med en vanlig kopp kaffe. Och teobromin finns väl i te också.Detta stämmer inte. Det passerar visst blod-hjärnbarriären. Så jag skulle inte bry mig så mycket om vad som står på den sidan.