Vad händer på Cykelkraft?

JPL

Aktiv medlem
Lagervara levereras inom en till fem dagar på sidan, skickas omgående står det i orderbekräftelse.

Fyra dagar senare har den fortfarande inte hanterats på lagret och deras telefonsupport är stängd även om man ringer enligt deras öppettider.

Lagervara levereras inom en till fem dagar på sidan, skickas omgående står det i orderbekräftelse.

Fyra dagar senare har den fortfarande inte hanterats på lagret och deras telefonsupport är stängd även om man ringer enligt deras öppettider.
Jag har under vårvintern beställd småsaker ett par ggr. Lagervara har tagit minst 2-3 veckor innan de kunde upphämtas i butik, ”externt lager” minst en månad. Spobiks alla alias-butiker har ju tyvärr bara absolut standardreservdelar i butik.
Glöm även spårningslänken. Den finns bara inte.
Det går mycket snabbare att beställa från vilken tysk som helst. Enda vinsten med Bikester mfl är att spara frakten om man kan hämta i butik.

Men ligger Cykelkraft under Wesport?
1000031953.webp

Får nog bli backad order och frångå principerna och gå till min LBS och betala 30-40% högre pris. (LBS gäller upp till runt 15 % dyrare pris för min del.)

Hoppas inte det innebär att happy blir än mer kommersiellt med reklam.

Jag ogillar skarpt de boostade annonserna på köp/sälj. Innebär bara mer scrollande förbi annonser man redan sett.

Wesports är delägare sedan flera år. Om de hade ville ändra något hade dom gjort det. Jag skulle tänka att boostade annonser inte direkt har att göra med ägaren. Det är bara ett sätt att får inte lite pengar, och ett sätt för folk att pusha deras annonser.

Wesports är delägare sedan flera år. Om de hade ville ändra något hade dom gjort det. Jag skulle tänka att boostade annonser inte direkt har att göra med ägaren. Det är bara ett sätt att får inte lite pengar, och ett sätt för folk att pusha deras annonser.
Vad görs med pengarna? Happy är väl ett ideellt forum som drivs av entusiaster?

Även om själva sidan lär kosta en liten slant så lär det ju bli ett rejält överskott med reklamen och de boostade annonserna eller?

Klart det har med ägaren att göra, men operativt är det ju kanske inte Handelseleven (före detta) i toppen som personligen beordrar. Utan indirekt genom affärsmässiga beslut i flera led.

Senast ändrad:
Klart det har med ägaren att göra, men operativt är det ju kanske inte handelseleven i toppen som personligen beordrar. Utan indirekt genom affärsmässiga beslut i flera led.

Ja, jag menade mer att det inte är direkt intressant för Wesports att boosta annonser på K&S. De vill hellre boosta deras egna annonser, som de verkar göra.

Vad görs med pengarna? Happy är väl ett ideellt forum som drivs av entusiaster?

Även om själva sidan lär kosta en liten slant så lär det ju bli ett rejält överskott med reklamen och de boostade annonserna eller?
Nja, det finns väl en redaktör och ett par st som driftar det hela. Jag har fått intryck de är anställda på nåt sätt, har bl.a. ett kontor i Sthlm (vill jag minnas att lag läst i annonserna då de sökt redaktör).

Order avbeställd. LBS prismatchade med ett påslag på ett par procent.
Ångrar min naiva tanke om att etablerade webbhandlare med svenskt lager numer vet att snabba ryck gäller om de ska vara ett alternativ.

ända sen wesports dammsög marknaden för webshoppar och dom mer eller mindre slogs ihop lagermässigt så undviker jag att handla där, en ganska diger lista av olika varumärken som numera ligger under samma ägare.
Det finns företag i den listan som rankas bland de högst ansedda inom sitt område. Sedan kan jag hålla med om att det är lite tråkigt med just cykelwebbarna där det är helt uppenbart bara är olika fasader för samma innehåll.

Ska man handla på nätet kan man lika gärna handla hos tysken. Dem enda jag tycker är OK är väl TCM och Bikable.
Alltså jag har rätt bra erfarenheter från flertal svenska webb-handlare med svensk anknytning, där lagret finns i Sverige. Min naivitet är ju att kraven numer har satt en ny standard där det förväntas väldigt kvick leverans, allt från Dustin till Zooplus. Dustin brukar stå på farstukvisten typ innan jag själv tagit beslut om vad jag ska köpa.... :)

Så min naivitet bygger på väldigt mycket positiva erfarenheter från webb-handel, om man jämför med för 10-15 år sedan när det var standard att det alltid strulade.

Tradeinn upplever jag hela tiden tänja på gränserna mot vad de har lovat, men aldrig så att det faller ur ramarna för deras utlovade ytterligheter. Bikester har fungerat ok.

Det positiva för min LBS var att jag sa till dem att jag nog graderar upp min acceptans-nivå till 15-20% över webb-pris för de flesta inköp. (Jag kör en väldigt öppen dialog med dem, där jag inte har några problem att betala mer hos dem inom givna gränser. Jag vill ju kunna rulla ner och panik-handla hos dem, och det är ju upp till mig själv (och övriga kunder) om de ska finnas kvar, och ha någorlunda praktiska öppettider.

Det finns företag i den listan som rankas bland de högst ansedda inom sitt område. Sedan kan jag hålla med om att det är lite tråkigt med just cykelwebbarna där det är helt uppenbart bara är olika fasader för samma innehåll.
Företag kan ju vara grundande av någon med kompetens och passion inom sitt område och fungera riktigt bra, men kan sakta men säkert justeras till det sämre när styrelsen har en majoritet av ekonomer istället för branschkunniga.

De har nog bara slut på webshops lagret å Ibland tar det tid att få hem grejerna från andra lager , å sen ska vi komma ihåg att "gods" förläggs utav avundsjuka på åkerier så då tar Aaaaallllttttttiiiiinnnnngggg Längre tid :0( .

Transport kan ta knasigt lång tid om något har "hänt" påvägen .

De har nog bara slut på webshops lagret å Ibland tar det tid att få hem grejerna från andra lager , å sen ska vi komma ihåg att "gods" förläggs utav avundsjuka på åkerier så då tar Aaaaallllttttttiiiiinnnnngggg Längre tid :0( .

Transport kan ta knasigt lång tid om något har "hänt" påvägen .
När jag beställde fanns det 3+ i antal på webblager. Orderbekräftelsen angav alternativet "omgående leverans". Och det är inte alla varor som det står att det finns i webb-lager, så det är skillnad hos dem. Antingen hinner dom inte hantera, eller så fungerar inte deras system. Men med tanke på att responsen med deras support via mejl var "vi skickar den så snart som möjligt" under ett par dagar, och telefonen är avstängd.....så nä, det där lastar jag Cykelkraft för. Och i min närmaste framtid kommer inga inköp göras därifrån.

Ja cykelcraft är verkligen sämst.

Beställde ett verktyg som jag behövde snabbt för några år sen som dom hade i "lager". Det dök inte upp, så efter 2 veckor annolerade jag ordern.

Sen för nån månad sen såg jag att dom hade bra pris på en bromskilva som jag behövde.
Stog oxå att dom hade x antal i lager så jag tänkte att dom kanske skärp till sig nu.
Nej då, fick ett mail efter nån vecka att artikeln utgått 😅.

Tillbaka
Topp